دادستان مالزی گفت: تروریسم دشمن مشترک انسان های صلح جویی مثل ما و شماست به منظور توقف اقدامات تروریستی همه کشورهای اسلامی نیازمند همکاری تنگاتنگ هستند.
کد خبر: ۲۹۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 21 September 2016
داتو سری حاجی محمد افندی بن علی دادستان کل مالزی در دیدار با حجت الاسلام منتظری گفت: مشابهت های بسیار بین ایران و مالزی وجود دارد و در واقع ساختار دولت و وضعیت قوه قضاییه و دادستان در دو کشور مشابه است.
 
وی افزود: در طول دوره ای که دادستان کل شدم بر این باور بودم که باید بر اصول قرآنی حرکت کنم و در اجرای عدالت بر نصوص قرآنی استوار بودم.
 
دادستان مالزی تصریح کرد: بحث مواد مخدر و قاچاق انسان مورد توجه هر دو کشور قرار دارد. مالزی اعلام کرده که مواد مخدر دشمن شماره یک کشور و انسان است. در واقع از آنجایی که اسلام دین رسمی ماست اقداماتی را بر اساس فتواها انجام دادیم که بر اساس آن استفاده از مواد مخدر حرام است.
 
داتو سری حاجی محمد افندی بن علی گفت: در مورد قاچاق انسان باید بگوییم که یک اداره خاص تشکیل دادیم که توسط معاون نخست وزیر اداره می شود و قوانین سختگیرانه ای داریم و سعی می کنیم تا سال آینده به استانداردهای لازم برای کاهش این پدیده برسیم.
 
وی افزود: مالزی نقطه ترانزیت قاچاق انسان کشورهای دیگر مثل استرالیا و اندونزی شده است.
 
دادستان کشور مالزی گفت: تروریسم دشمن مشترک انسان های صلح جویی مثل ما و شماست. به منظور توقف اقدامات تروریستی همه کشورهای اسلامی نیازمند همکاری تنگاتنگ هستند.
 
وی تصریح کرد: به نظر کارشناسان اقدامات تروریستی یک مساله ایدئولوژیکی است و ماازی قدمت طولانی در این جنگ ایدیولوژیکی دارد. منظورم از این جنگ چیزی است که بعد از استقلال مالزی یا جنگ جهانی دوم است که ایدیولوژی کمونیسم تلاش کرد میان مردم مالزی نفوذ کند.
 
داتو سری حاجی محمد افندی بن علی گفت: فرصت خوبی داریم که تا از منابع اطلاعاتی بریتانیا برای مبارزه با این پدیده استفاده کنیم چون آنها هم با کمونیسم مخالف هستند.
 
وی افزود: جنبه دیگر این مبارزه ایدیولوژیک این است که مالزی برنامه ای را تحت عنوان برنامه مبارزه با افراطی گری پیاده کردیم و در این برنامه برای تروریست ها و حتی خلافکارهای معمولی، آموزه های اسلامی را آموزش می دهیم.
 
دادستان مالزی تصریح کرد: البته باید بگوییم که رسیدگی ها در سطح های مختلف دادگاه ها باید انجام شود و شاید مجموعا سه یا چهار سال طول بکشد. بعد از اینکه این سطوح طی شد، یک هیاتی وجود دارد که شاه رییس اصلی آن است و این هیات به شاه مشورت می دهند که آیا افراد می توانند مشمول عفوهای شاهانه شوند یا خیر.
 
داتو سری حاجی محمد افندی بن علی گفت: این برنامه ۱۰۰ درصد موفقیت آمیز بوده و مثلا کسانی که نماز نمی خواندند الان نمازشان را ترک نمی کنند.
 
وی گفت: عدد ۳۰۰ زندانی ایرانی را تایید می کنم و از این تعداد ۱۳۹ نفر فرایند محاکمه را طی کردند و محاکمه مابقی طی یکسال یا یکسال و نیم آینده انجام می شود.
 
دادستان مالزی اضافه کرد: افرادی که منتظر محاکمه هستند ۱۵ نفرند و نام این اشخاص را هم همراه دارم که خدمت تان ارایه می کنم. البته ۲۳ نفر تبعه ایران هستند که به مرگ محکوم شدند اما خودشان فرم درخواست عفو را پر نکردند.
 
وی افزود: این افراد تا کنون درخواستی ندادند و حکومت ما هم علت را نمی داند. معمولا وکیل یا مسوولان زندان این موضوع را اطلاع رسانی می کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار