براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهر اراک؛
تابناک: براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهر اراک، شاخص کیفیت در 24 گذشته به عدد 119 و کیفیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است.
کد خبر: ۲۹۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 21 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، شاخص کیفیت هوا باید بر روی عدد 100 باشد که فراتر رفتن آن نشان از ناسالم بودن هوا دارد و افزایش آن تا عدد 119 گواهی بر این است که وضعیت هوای اراک در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهر اراک، شاخص کیفیت در 24 گذشته به عدد 119 و کیفیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است.

بر اساس این گزارش، میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون امروز به حدود 24 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است. استاندارد ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا باید 35 میکروگرم بر مترمکعب باشد که در آخرین پایش این عدد به 24 میکروگرم بر مترمکعب رسید و از این نظر در شرایط استاندارد و سالم به سر می‌برد.

آلودگی هوای اراک به گونه‌ای است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان باید از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل در چنین شرایطی اجتناب کنند.

اراک از ابتدای سال تاکنون 79 روز ناسالم را پشت سر گذاشته است در صورتی که در سال 94 تنها 37 روز ناسالم و آلوده به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار