فرماندار فاروج گفت: ثبت وقایع حیاتی برای ارائه آمارها ضروری است و خانه های بهداشت در سطح روستاها، در راستای بهبود وضعیت ثبت وقایع حیاتی به کمک مسئولان بیایند.
کد خبر: ۲۹۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 22 September 2016
امان الله خدمتگزار پنجشنبه در جلسه هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان اظهار داشت: ثبت وقایع چهارگانه حیاتی در موعد مقرر ضرروتی است و متولیان این حوزه نباید از آن غفلت کنند.
وی با اشاره به اینکه، مساله جمعیت در جهان امروز یکی از شاخص های مهم قدرت کشورهاست گفت: باید برای ثبت به موقع وقایع حیاتی در جامعه فرهنگ سازی شود زیرا بستر مناسب برای تصمیم گیری و برنامه ریزی را برای مسئولان فراهم می کند.
فرماندار شهرستان خاطر نشان کرد: داشتن آمار اطلاعات جمعیت ؛ یکی از شرط های اساسی برنامه ریزی درسطح کلان کشور است و بخاطر اهمیت آن مدت زمان سرشماری نفوس ومسکن را به 5 سال کاهش دادند تا با ارائه آمار دقیق دولت ها بتوانند در رشد وتوسعه اقتصاد کشور و ایجاد فضای کار واشتغال واجرای طرح های زیربنایی وعمرانی کشور وفراهم کردن رفاه و عدالت ااجتماعی برنامه ریزی لازم را بعمل آورند.
وی همکاری سایر دستگاه ها را با ادارات ثبت احوال ضروری دانست و گفت: با توجه به اهمیت و نقش ثبت احوال در ارائه آمارهای حیاتی، همکاری سایر دستگاه ها ی ذیربط در این زمینه لازم و ضروری است.
رئیس ثبت احوال شهرستان فاروج هم گفت: شهرستان در حوزه ثبت واقعه فوت در سطح استان ماقبل آخر است.
داوود رضایی افزود: ارائه آمار وفات در مهلت مقرر (ظرف ده روز از تاریخ وفات) به ثبت احوال شهرستان باید ارائه شود.
وی بر تعامل بیشتر مراکز بهداشت، شهرداری ها و پزشکی قانونی برای بهبود وضعیت ثبت این واقعه تاکید کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار