تابناک: معلمی به تصادف یکی از شاگردان قدیمی خود را میبیند و احوالش را می پرسد،شاگرد که سالهای اسارت را پشت سر گذاشته است رنج تن خویش و از کارافتادن کلیه هایش را برای استاد شرح میدهد.
کد خبر: ۳۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 02 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، نسل دهه شصت به خوبی به یاد دارد که پشت جلد کتاب فارسی سوم راهنمائی نوشته و تصویری چاپ شده بود که نمونه ای از ایثار و فداکاری معلمان این سرزمین را نشان می داد.

پشت کتاب فارسی بچه های آن نسل، در مورد معلمی نوشته شده بود که یکی از کلیه خود را به شاگردش که بعد از سال ها او را به طور اتفاقی دیده بود، بخشیده بود.

نوشته پشت این کتاب و تجلیل معاون اول رئیس جمهور وقت، یعنی مرحوم دکتر حسن حبیبی، خود گویای این فداکاری بود.

"نسل انقلاب اسلامی نسل ایمان،ایثار،اخلاق و بزرگواری است.میدان های نبرد دیروز و میدان های دیگر امروز ، همه جا جلوه گاه این گذشت ها و بزرگواری هاست.

معلمی به تصادف یکی از شاگردان قدیمی خود را می بیند و احوالش را می پرسد ،شاگرد که سال های اسارت را پشت سر گذاشته است رنج تن خویش و از کارافتادن کلیه هایش را برای استاد شرح می دهد .

روز دیگر معلم در بیمارستان یکی از کلیه هایش را به این شاگرد آزاده می بخشد همانگونه که قبلا نیز واژه واژه ی زندگی را به وی آموخته بود ....بزرگی و بزرگواری ها به اینجا ختم نمی شود .

چندی بعد معاون اول رئیس جمهور، جناب آقای دکتر حبیبی، در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشور به نشانه سپاسگزاری و فراتر از تعارفات زبانی، در نهایت خلوص دستان این معلم ایثارگر را می بوسد."

شاید کمتر کسی می داند معلمی که کلیه خود را برای نجات جان شاگردش بخشیده بود و خاطره یک معلم فداکار را سالها در ذهن ما نقش بست، "عبدالله مرادی" یکی از معلمان فداکار اصفهانی بود که سالهاست
بازنشسته شده است و در یکی از محلات شرق اصفهان زندگی می کند.

معلمی که در نهایت فداکاری اما با فروتنی تمام درس زندگی را با عمل خود به شاگردانش آموخت.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار