مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت:
مهدی قره قاشی اظهار کرد: در شش ماهه اول سال برای کمک به یکهزار و 220 مورد حادثه از سوی آتش نشانان گرگان خدمات ارائه شد، درحالی که این امداد رسانی در سال گذشته یکهزار و 408 مورد بوده است.
کد خبر: ۳۰۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 27 September 2016
مهدی قره قاشی اظهار کرد: در شش ماهه اول سال برای کمک به یکهزار و 220 مورد حادثه از سوی آتش نشانان گرگان خدمات ارائه شد، درحالی که این امداد رسانی در سال گذشته یکهزار و 408 مورد بوده است.

به گفته وی؛ در شهر گرگان 6 ساختمان ایستگاه آتش نشانی و یک کانکس آتش نشانی در نهارخوران فعال بوده که با بکار گیری 100 نیروی آتش نشان آماده ارائه خدمات به صورت 24 ساعته هستند.

* نجات افراد حبس شده در بالابر آپارتمان ها بیشترین ماموریت ها

قره قاشی گفت: حبس در بالابر (آسانسور) مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری بیشترین حوزه ارائه خدمات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در نیمه نخست امسال را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی؛ آتش نشانان شهر گرگان 147 مورد ماموریت برای رهایی افراد محبوس در بالابر ها انجام دادند.

وی اضافه کرد: 140 مورد بازکردن درب منزل، 122ماموریت جمع آوری جانوران خطرناک و موذی، 79 مورد اطفای آتش سوزی در منازل، رتبه های دوم تا چهارم بیشترین ماموریت های آتش نشانی گرگان را در این مدت تشکیل دادند.

قره قاشی گفت: حوادث نیمه اول امسال 118 مجروح و پنج کشته برجای گذاشته است.

وی ادامه داد که در این مدت برای نجات هفت مورد اقدام به خودکشی نیز آتش نشانان به ماموریت اعزام شدند.

*هزینه حدود 15 میلیارد ریال برای تجهیز آتش نشانی گرگان

قره قاشی از تجهیز آتش نشانی گرگان به امکانات زیرساختی، خودرو و تجهیزات انفرادی به مبلغ 14میلیارد و 620 میلیون ریال در نیمه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: این اعتبارات صرف بهره برداری از ایستگاه شماره 6 آتش نشانی در انتهای گلشهر، خرید یک دستگاه نردبان 22 متری، تجهیز خودروی عملیاتی به هشت هزار لیتر مخزن، تهیه موتور برق، کلاه ایمنی، کمپرسور و بسته نجات برای 100 آتش نشان شده است.

وی گفت: ایستگاه های آتش نشان در شهر گرگان با 28دستگاه خودرو عملیاتی و پنج دستگاه موتور سیکلت آماده ارائه خدمات به صورت 24ساعته به شهروندان گرگانی هستند.
به گفته وی؛ اکنون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان مشکل خودرویی برای ارائه خدمات در مقابله با حوادث ندارد.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی نیز افزود: با برنامه ریزی درست می توان از ظرفیت نیروی انسانی موجود در این سازمان برای ارائه خدمات بهتر نهایت بهره برداری را داشت که این مجموعه با همین هدف به دنبال بهره برداری بهینه از ظرفیت موجود است.

* 3تا 5 دقیقه مدت زمان حضور آتش نشانان گرگان در محل حادثه

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: مدت زمان حضور آتش نشانان در محل حادثه گزارش شده به سامانه 125در محدوده شهر گرگان بین 3 تا 5 دقیقه بوده که با میانگین کشوری برابر است.

به گفته وی؛ اگر حضور آتش نشانان در محل حادثه از 5 دقیقه بیشتر شود، علت آن بررسی می شود.

وی افزود: آتش نشانی گرگان با امکاناتی که در اختیار دارد، جزو 20 گروه نخست کشور در ارائه خدمات به شمار می رود.

گرگان بیش از 460هزار نفر جمعیت دارد و پرجمعیت ترین شهر استان گلستان به شمار می رود.

* فرهنگ سازی در پیشگیری از حوادث

قره قاشی گفت: فرهنگ سازی میان اقشار مختلف در جهت پیشگیری از حوادث در اولویت برنامه های آتش نشانی گرگان به شمار می رود و در این خصوص طی نیمه نخست امسال دو هزار و 443 نفر آموزش های ایمنی را زیرنظر آتش نشانان فرا گرفتند.
وی افزود: این آموزش ها و فرهنگ سازی در نیمه پایانی سال هم در بین اقشار مختلف بویژه در حوزه دانشگاه ها و مدارس ادامه دارد.

* 12 ویژه برنامه گرامی داشت روز آتش نشان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از تدارک 12 ویژه برنامه در گرامی داشت هفتم مهر روز آتش نشانی در این شهر خبرداد و گفت: برپایی نمایشگاه آتش نشانی از 5 تا 8 مهر، رژه موتوری خودروهای آتش نشانی در 7مهر، برگزاری مسابقات چهارجانبه والیبال، گلباران مزار شهدا، پیاده روی خانوادگی آتش نشانان، دیدار با خانواده معظم شهید مدافع حرم، همایش آتش نشانان بازنشسته و همایش داوطلبان آتش نشان از جمله ویژه برنامه های گرامی داشت هفتم مهر روز آتش نشان در گرگان است.

روز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند و این درحالی است که حین عملیات خاموش کردن حریق ،دوباره هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت شماری از آتش نشانان شد.

طرح تعیین این مناسبت به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار