مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه امکان بهره مندی از مازاد تراکم مجاز یکی از مهمترین مشوق های قابل اعطا به مالکان و سازندگان در بافت های فرسوده شهری در ساخت و ساز است گفت: ساکنان بافت های فرسوده در پایتخت هنگام نوسازی از تراکم تشویقی بهره مند می شوند.
کد خبر: ۳۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 03 May 2015
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران عبادالله فتح اللهی با بیان اینکه امکان بهره مندی از مازاد تراکم مجاز، اهرمی اثربخش در ایجاد صرفه اقتصادی است افزود: اراضی شهری در کلانشهرهایی مانند تهران به دلیل فقدان امکان توسعه افقی، ارزش افزوده چشمگیری داشته بنابراین تمایل به بهره مندی از ساخت بنا در ارتفاع و افزودن بر طبقات ساختمانهای شهر، گرایشی طبیعی و ذاتی برای صاحبان املاک و سازندگان به شمار می رود.

وی گفت: با توجه به پیش بینی های طرح تفصیلی تهران در پیرامون جمعیت پذیری، خدمات مورد نیاز شهر، زیرساختهای شهری، موضوع حمل و نقل شهری وغیره ضمن اعتبار بخشی به مصوبات و الزامات قانونی مربوطه در راستای حفظ و صیانت از کیفیت های حیات شهری تهران، امکان بهره مندی از برخی مشوق های تراکمی در بافت فرسوده با قید ایجاد کیفیت زیستی قابل قبول در محلات و کوی های شهری ایجاد شده است.

به گفته ی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران بسته تشویقی سال 1394 نوسازی بافت فرسوده شهر تهران با تکیه بر تأمین و تحقق حداقل عرض مورد پذیرش و نیاز معابر شهری محلات به متراژ هشت متر، امکان بهره مندی از تراکم های تشویقی اعطایی به مالکان و سازندگان در بافت فرسوده را ایجاد کرده است.

فتح اللهی افزود: تراکم تشویقی با رعایت عرض گذر حداقل هشت متر در ساخت و سازهای انفرادی با مساحت بیشتر از 150 متر مربع، یک طبقه؛ تجمیعی با مساحت بیشتر از 150 متر مربع و کمتر از 200 متر مربع، از یک تا دو طبقه و تجمیعی با مساحت بیشتر از 200 متر مربع دو طبقه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: شهروندان ساکن در بافت های فرسوده می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مشوق های بسته تشویقی نوسازی و دریافت مشاوره های فنی و تخصصی به دفاتر خدمات نوسازی محله خود و یا به سایت سازمان نوسازی شهر تهران به نشانیNosazi.tehran.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار