کد خبر: ۳۰۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 28 September 2016


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز این استان را قطب کشاورزی دانست و گفت: علاوه بر این البرز قطب تولید محصولات ارگانیک است.

به گزارش ایرنا، عباداله کامکار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید وزیر شیلات نروژ از ماهی سرای کاسپین کرج، افزود: در استان البرز سه هزار و 700 واحد تولیدی مشغول فعالیت هستند که بیشتر به تولید محصولات هایتک اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین پژوهشگاه های کشور در استان البرز مستقر هستند، اظهار داشت: بیش از 100 برند تولیدات ملی کشور ما در استان البرز قرار دارد.

کامکار گفت: از نظر جایگاهی البرز از تهران جدا شده و نزدیکترین استان به پایتخت است که هم مزیت استانی و هم مزیت در کنار پایتخت بودن را دارد.

وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی و پس از بحث برجام تعداد زیادی از سرمایه گذاران خارجی به البرز سفر کرده اند و تفاهم نامه های خوبی بین این سرمایه گذاران خارجی و البرز منعقد شده که با توجه به پتانسیل بالای استان البرز برای تولید و صادرات کالا، این تفاهم نامه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کامکار یکی از پتانسیل های ویژه در استان البرز را استقرار فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی در این استان برشمرد و توصیه کرد تا کشور نروژ به این فرودگاه به عنوان پایگاهی برای صادرات محصولات خود نگاه کند.

وی گفت: ماهی سرای البرز کاسپین اولین مرکز پرورش ماهی قزل آلای در کشور است که از قدمت بسیار بالایی برخوردار است و برای بهبود سازی و ارتقای جایگاه خود در تکنولوژی فعالیت خوبی دارد.

وزیر شیلات نروژ و هیات همراه از یک مرکز دیگر پرورش ماهی در منطقه ماهدشت کرج نیز بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار