کد خبر: ۳۰۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 30 September 2016
تابناک / کارشناس هواشناسی: برای بامداد فردا، سفید پوش شدن مناطق کوهستانی در ارتفاعات شمال غرب کشور به ویژه در مناطق سردسیر و ارتفاعات البرز، پیش بینی می شود.
 
مرتضی ضرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: امروز در نوار شمالی کشور فعالیت سامانه بارشی تداوم خواهد داشت و در بخش هایی از آذربایجان شرقی، غربی ، اردبیل، گیلان ، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، و شمال خراسان رضوی، شاهد رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید و موقتی و حتی بارش ها به طور پراکنده خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه از ظهرامروز به بعد مجدداً تقویت سامانه بارشی و تقویت بارش های استانهای ساحلی خزر را خواهیم داشت، گفت: تمرکز بارشها عمدتاً در نوار شرقی استان اردبیل(هم مرز با استان گیلان) و همچنین بر روی استان گیلان خواهد بود که می تواند در این دو منطقه باعث سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه ها شود.
 
این کارشناس هواشناسی در خصوص پیش بینی وضع هوا در بعد از ظهر امروز نیز گفت: در جنوب شرق کشور برای ارتفاعات هرمزگان، شرایط برای رشد ابر و رگبار و رعد و برق مهیا خواهد بود.
ضرابی با اشاره به شکل گیری توده ای از  گرد و غبار از دیشب بر روی عراق افزود: برای استان های خراسان ،ایلام، بوشهر، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی را پیش بینی می کنیم و در بخش های از خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، شمال سیستان و بلوجستان ، به ویژه منطقه زابل پدیده وزش باد و در نتیجه گردو خاک را شاهد خواهیم بود.
کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر تداوم هوای سرد در نوار شمالی کشور تا روز یکشنبه گفت: با مه آلود بودن و لغزندگی سطح جاده ها به واسطه بارش در مناطق و جاده های کوهستانی نوار شمالی کشور، پدیده کاهش دید افقی را خواهیم داشت.
ضرابی در پایان گفت: برای تهران آسمانی صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود و دمای امروز تهران در گرمترین ساعات به 23 درجه بالای صفر می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار