حجت‌الاسلام فقیهی:
تابناک: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: ۵۵۰ مسجد در استان اصفهان میزبان ۱۲۰ هزار معتکف در سطح استان است.
کد خبر: ۳۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 03 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید محمود فقیهی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۵۵۰ مسجد در سطح استان اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته در سطح استان اصفهان ۴۸۰ مسجد میزبان معتکفان بوده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد معتکفان در سطح استان اصفهان در سال جاری نسبت به سال گذشته بیان داشت: در سال جاری ۱۲۰ هزار نفر در مراسم اعتکاف استان حضور یافتند و این در حالی است که در سال گذشته ۹۸ هزار نفر در این آئین شرکت داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ۷۰ درصد از معتکفان استان اصفهان را جوانان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: ۶۰ درصد از این معتکفان را بانوان و ۳۵ درصد از این جامعه آماری را افراد با تحصیلات عالیه تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌ اعتکاف دانشجویی و دانش‌آموزی در اصفهان نیز گفت: در این راستا مراسم اعتکاف دانشجویی در مسجد الغدیر دانشگاه‌ اصفهان، مسجدالغفور خیابان سروش، مسجد فرشته خیابان شهیدان شرقی، مسجد ملک خیابان ملک و اعتکاف دانش آموزی در مسجد رحیم خان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام فقیهی ادامه داد: مراسم اعتکاف نیروهای مسلح اصفهان نیز در پایگاه هشتم شکاری در حال برگزاری است.

وی برگراری ویژه برنامه «با قرآن در زلال اعتکاف» را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معتکفان عنوان کرد و افزود: برگزاری حلقه‌های معرفت و توزیع نرم افزار جامع در خصوص اعتکاف از برنامه‌های سال جاری آئین برگزاری اعتکاف در مساجد استان اصفهان بوده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در خصوص حداقل و حداکثر هزینه دریافتی برای ثبت نام از معتکفان گفت: حداقل هزینه دریافتی ۳۵ هزار و حداکثر ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

وی اضافه کرد: آئین تجلیل از فعالان اعتکاف سال جاری نیز در هفته آینده برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار