مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تشکیل 100 کلاس درس دانش آموزان مناطق محروم و عشایری این استان درون کانکس ها خبر داد.
کد خبر: ۳۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 03 May 2015

به گزارش ایرنا، صابر سپهری در جمع خبرنگاران استان اردبیل گفت: این کانکس ها با توجه به شرایط خاص مناطق روستایی و عشایری هم اکنون بهترین گزینه است و آن طور که در رسانه ها به صورت منفی بازتاب داده می شود، نیست.

وی افزود: در بازدید از برخی مناطق روستایی و محروم مشاهده شده که دانش آموزان در مدارسی در حال تخریب تحصیل می کنند که با توجه به شرایط آن ساختمان ها، تصمیم گرفته شد در آن مناطق از کانکس استفاده شود که به مراتب شرایط بهتری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به کوچ فصلی عشایر نیز تنها برای مدت کمی از یک مدرسه استفاده می شود و برای چند ماه به حال خود رها می شوند که از این حیث احداث مدرسه در این مناطق نیر چندان صرفه ندارد و از کانکس استفاده می شود.

او با اشاره به وجود 2 هزارو 900 واحد آموزشی در 19 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش استان با 20 هزار معلم و 230 هزار دانش آموز ادامه داد: با توجه به آن شرایط اولیه، تحصیل در کانکس ها آن چنان که تصویرسازی می شود، نیست؛ البته رفع مشکلاتی مانند تاثیر سرما یا گرمای شدید در این کانکس ها مد نظر قرار دارد.

سپهری همچنین به وجود یک هزار کلاس درس هوشمند در سطح استان اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات آموزشی جزو اولویت برنامه های این اداره کل است و از تمامی ظرفیت ها در این راه استفاده می کنیم.

وی از چالش های جدی در شهرستان های پارس آباد، مشکین شهر و خلخال در زمینه کمبود فضای آموزشی خبر داد و اظهار کرد: یکی از عوامل مهم این چالش مهاجرپذیری است و از طرف دیگر حتی در ایجاد نقاط مسکونی جدید، به ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی کم توجهی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس متولی ساخت و توسعه فضاهای آموزشی است، با این حال نسبت به مشکلات بی تفاوت نیستیم و از ظرفیت های مختلف از جمله خیرین مدرسه ساز در زمینه مقاوم سازی و بازسازی مدارس در حال تخریب استفاده می کنیم.

او در ادامه میزان باسوادی در سطح استان را 91.7 درصد اعلام کرد و گفت: سوادآموزی به افراد 10 تا 49 سال تا ریشه کنی کامل بیسوادی ادامه خواهد داشت.

سپهری بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این مجموعه توسعه متوازن رشته های تحصیلی متناسب با رشته های دانشگاهی و بازار کار است؛ هم اکنون 48 درصد دانش آموزان در هنرستان ها و 52 درصد در رشته های نظری تحصیل می کنند که از این میان 52 درصد در رشته علوم تجربی هستند.

وی تشریح کرد: هم اکنون هفت هزار پذیرفته شده پشت کنکوری داریم که به دنبال قبولی در رشته های پزشکی هستند که باید در این زمینه روی خانواده ها و دانش آموزان کار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد: انتخاب رشته در موارد بسیاری ناشی از فشار خانواده و یا تفکر غلط حاکم بر جامعه است، در حالی که افراد موفقی در شهرک های صنعتی و کارخانه های تولیدی هستند که با معرفی آنها باید شرایط کنونی را به تدریج تغییر دهیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار