رييس شورای اسلامی شهر اصفهان هشدار داد؛
تابناک:در اصفهان مهم ترین ملزومات زندگی روستاییان آب است كه در دولت های اخیر هیچ توجهی به این امر نشده و به نظر می رسد اراده كافی در وزارت نیرو در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۳۰۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 02 October 2016
تابناک اصفهان: رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از اخباری گفت كه حاكی از كوچ و مهاجرت مردم اصفهان به استان های شمالی برای فرار از تبعات ناشی از خشكی زاینده رود است. مهندس امینی در یكصد و پنجاهمین جلسه علنی این شورا گفت:اخباری وجود دارد كه نشان می دهد تعدادی از مردم اصفهان در شهرهای شمالی سرمایه گذاری می كنند تا به تدریج به آن نقاط  مهاجرت كنند. وی این امر را به علت وجود فضای ناسالمی دانست كه در شهر اصفهان وجود دارد و به دلیل مشكلات زیست محیطی ناشی از خشكی زاینده رود، تالاب گاوخونی، وجود ریزگردها و حركت كویر به سمت اصفهان، اتفاق افتاده است. وی تاكید كرد: برای حل این مشكلات باید هر چه سریع تر تدبیری اتخاذ شود، در غیر این صورت شاهد اتفاقات تلخی هستیم كه برای دولت هزینه های زیانباری خواهد داشت.

سوء استفاده از نجابت مردم اصفهان
مهندس امینی گفت: در اصفهان مهم ترین ملزومات زندگی روستاییان آب است كه در دولت های اخیر هیچ توجهی به این امر نشده و به نظر می رسد اراده كافی در وزارت نیرو در این زمینه وجود ندارد. وی ادامه داد: هر چه نمایندگان مجلس، اعضای شورا، مردم و مسوولان و سایر اركان حاكمیت در استان و شهر در باره خشكی زاینده رود هشدار داده اند كه نباید از نجابت مردم اصفهان سوء استفاده شود، اتفاقی نیفتاد. وی ادامه داد: علی رغم تاكید رییس جمهور مبنی بر جاری بودن آب در بستر زاینده رود،
دستور او را هم نادیده گرفتند و وزارت نیرو به مصوبه 9ماده ای شورای عالی آب، ‌اعتنایی ندارد. مهندس امینی در نطق پیش از دستور خود، گلایه مردم اصفهان را در این زمینه به وزارت نیرو  اعلام كرد و گفت: همانطور كه فكر جدی برای  حل مشكل دریاچه ارومیه كردند باید مشكل زاینده رود نیز رفع شود. وی گفت: خشكی زاینده رود باعث معضلات عدیده ای شده كه  مهاجرت روستاییان شرق اصفهان از آن جمله است. مهندس امینی گفت: برداشت های غیر قانونی در بالادست و عدم برخورد با افزایش این برداشت ها، شرایط سختی را برای محیط زیست اصفهان فراهم كرده كه گویا هیچ اهمیتی از منظر وزارت نیرو ندارد. مهندس امینی معتقد است كه رییس جمهور باید در خصوص انتخاب وزرا تجدید نظر كند و با به كارگیری وزرای توانمند، شرایطی فراهم شود تا  حق مردم اصفهان كه 15 درصد شهدا را تقدیم كرده اند، ادا شود. وی   كاهش نزولات آسمانی را برای خشک شدن زاینده رود را بهانه دانست و گفت: هر چند باید كاهش مصرف و تغییر  استفاده در نوع مصرف آب اتفاق افتد، ولی این مساله  دلیل نمی شود كه وزارت نیرو از وظایف اصلی خود سرباز  زند.

 مهاجرت روزی 11خانواده به اصفهان
وی ضمن گرامیداشت 15مهر؛ روز روستا و عشایر، گفت: امکانات، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان باید به گونه‌ای مورد استفاده قرار بگیرند که نقاط محروم و کمتر  برخوردار به سمت توسعه و پیشرفت سوق پیدا کنند. مهندس امینی افزود:  اگر مشکلات روستاها حل شود، در واقع مشکل شهرها حل شده؛ زیرا هنگامی که روستاها دارای امکانات باشند، روستاییان مهاجرت نمی‌کنند و  در نتیجه به شهرها فشار سنگین در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها وارد نمی‌شود.وی  راه حل نهایی مساله بیکاری شهری و تراکم جمعیت، بهبود محیط روستایی دانست و گفت: با برقراری تعادل مناسب بین امکانات  اقتصادی شهر و روستا و نیز ایجاد شرایط مناسب برای مشارکت وسیع مردم در تلاش هایی که برای توسعه ملی صورت می گیرد و متمتع شدن از مواهب آن، کشور می تواند گام بزرگی  در جهت  تحقق معنای حقیقی توسعه بردارد.گفتنی است؛ وسعت شهر اصفهان 0.5 درصد از وسعت استان را تشكیل می دهد و این درحالی است كه جمعیت شهر اصفهان 40 درصد از جمعیت كل استان را در خود جای داده است.روزانه به طور متوسط 11 خانوار (حدود 34 نفر) به قصد سكونت به اصفهان مراجعه می كنند؛ به طوری كه28 درصد ساكنان اصفهان، متولد شهرها و آبادی های دیگر هستند.

  میانگین سنی اصفهانی ها،  34 سال
وی ضمن گرامیداشت 10 مهر روز جهانی سالمند، گفت: میانگین سنی اصفهانی ها به 34 سال رسیده  و در سال جاری  حدود 12 درصد  جمعیت شهر اصفهان را افراد بالای 60 سال تشكیل می دهند. به گفته مهندس امینی، مناطق مركزی (1‌3، 5 و6) اصفهان سالمند بیشتری نسبت به سایر مناطق، سالمند بیشتری دارند.مهندس امینی همچنین به بهانه فرا رسیدن13 مهر روز نیروی انتظامی از فعالیت های آنها تقدیر كرد و افزود: ایران کشورى در حال توسعه است و احتمال آسیب‏پذیرى امنیت ملى آن از طرف مسائل داخلى وجود دارد. از این‏رو، نیروى انتظامى یکى از نهادهایى است که در نظم‏بخشیدن به امور داخلى مى‏تواند نقش مهمى ایفا کند. وی معتقد است كه امنیت، از بزرگ‏ترین نعمت‏هایى است که بخش عمده‏اى از آن به دست نیروى انتظامى تامین مى‏شود.وی افزود: كثرت نیروهای پلیس در بعد از انقلاب و ضرورت های ادغام این نیروها باعث شد تا در سال ۱۳۷۰ با تصمیم مجلس شورای اسلامی این سه نیرو در یكدیگر ادغام و سیستم پلیس واحد به وجود آید و از سال ۱۳۷۸ با درخواست نیروی انتظامی و تصویب مقام معظم رهبری و فرمانده كل قوا، زمان برگزاری هفته نیروی انتظامی از تیرماه به مهرماه انتقال یافت. مهندس امینی درباره وظایف این نیرو گفت: بزرگ‏ترین وظیفه نیروی انتظامی بر اساس سخنان مقام معظم رهبرى و فرماندهى کل قوا، پاسدارى از ارزش‏هاى اصیل انقلاب اسلامى است كه تحقق این وظیفه بزرگ، در سایه راهکارهایى  هماننداتکا به خداى متعال در تمامی امور، اعتقاد راسخ به ولایت فقیه، ملاک عمل قرار دادن قانون، مقررات و شرع در انجام وظایف و رعایت‏کردن شئونات اسلامى به دست می آید.

 از عاشورا الگو بگیرید
وی حماسه عاشورا را شورانگیز‌ترین حماسه تاریخ بشری دانست و اظهار داشت: در هر زمان و مكانی كه شرایطی همانند زمان امام حسین (ع) به وجود آید، تكلیف و وظیفه مراجعه به حادثه عاشورا و الگو گرفتن از آن نهضت است. مهندس امینی ادامه داد: نهضت عاشورا را نباید از اسرار الهی و تكلیفی ویژه و خاص برای امام حسین(ع) بدانیم؛ چرا كه قیام امام حسین (ع)وظیفه‌ای شرعی و الگوی فقهی در همه دوره‌ها و تمام سرزمین‌هاست.وی معتقد است كه  قیام امام حسین (ع) باید از ابعاد گوناگون مادی و معنوی، فردی واجتماعی، اخلاقی و سیاسی و نظامی و فرهنگی الگو و سرمشق باشد،به همین دلیل عاشورا رسالت بزرگی را بر دوش همه دینداران به ویژه افراد آگاه جامعه نهاده است. وی تصریح كرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) نیز از عاشورا الگو گرفت. رييس شورای اسلامی شهر اصفهانی در نهایت از رییس كمیسیون عمران شورا برای برگزاری جلسات متعدد جهت رفع مشكلات ساخت و ساز در اصفهان تقدیر كرد. مهندس امینی از شهرداری برای سیاه پوش كردن شهر تشكرد کرد و از بعضی مدیران و مسوولان خدمات شهری مناطق درخواست كرد تا با روسای هیات ها تعامل بیشتری داشته باشند.لیلی زواره ای. اصفهان زیبا
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار