مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افزایش وام بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی تا 200 میلیون ریال خبرداد.
کد خبر: ۳۰۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 02 October 2016
 حافظ باباپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی کم دوام روستایی امسال از 150 میلیون ریال به 180 تا 200 میلیون ریال با سود 5 درصد افزایش یافته و با برنامه ریزهای انجام گرفته این وام به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این وام شامل افرادی می شود که برای دریافت وام تشکیل پرونده داده اما اقدامی نکرده اند و حداکثر ظرف مدت دو هفته تسهیلات جدید را دریافت خواهند کرد.
باباپور با بیان اینکه مقاوم سازی مسکن روستایی از اولویت برنامه های این نهاد است اظهار کرد: این وام نیز در راستای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در مقابل انواع بحران ها پرداخت می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی همچنین از مقام سازی نزدیک به 12هزار واحد مسکونی در استان در سالجاری خبر داد.
باباپور با اشاره به پیشرفت 52 درصدی طرح مقاوم سازی مسکن روستایی استان افزود: بهینه سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی، ایجاد مسکن مقاوم و بادوام روستایی و حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی از اهداف اجرای این طرح است.
براساس سرشماری سال 90، بیش از سه هزار روستای دارای سکنه در آذربایجان شرقی ثبت شده که نزدیک به دو هزار روستا بالای 20 خانوار است.
نزدیک به 1.2 میلیون نفر از 3.8 میلیون نفر جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند./ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار