فرماندار کاشان گفت : یک غرفه از نمایشگاه کتاب تهران برای نخستین بار در کشور به گل و گلاب این خطه اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 03 May 2015
ابوالفضل صدراییه روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در این غرفه به معرفی صنعت گل و گلاب شهرستان کاشان در جایگاه پایتخت گل و گلاب ایران پرداخته خواهد شد.

وی افزود: اجرای نمادین گلابگیری سنتی، پذیرایی و معرفی گل و گلاب کاشان به مهمانان خارجی نمایشگاه، دعوت از سفرای کشورهای دیگر و وزرای حاضر در نمایشگاه برای سفر به کاشان از برنامه های پیش بینی شده در غرفه گل و گلاب کاشان است.

به گفته فرماندار کاشان در این غرفه همچنین گل و گلاب کاشان به وزیر فرهنگ عمان به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب معرفی و از وی برای حضور در این شهرستان دعوت خواهد شد.

صدراییه عطرآگین کردن و گل افشانی نمایشگاه در آیین افتتاحیه با حضور رییس جمهوری و نمازخانه های نمایشگاه و اهدای گل به بانوان با حجاب حاضر در نمایشگاه را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برشمرد.

کاشان با یکهزار و 700 هکتار سطح زیر کشت این گل و تولید سالیانه هفت هزار تن گل محمدی در گلستان های بخش های قمصر، برزک، نیاسر، جوشقان و کامو، بخش مرکزی و روستاهای شهرستان بعنوان مهمترین مرکز تولید گل محمدی و گلاب در کشور مطرح است.

این شهرستان دارای 25 کارخانه صنعتی و یکهزار و 500 کارگاه سنتی و بیش از سه هزار و 500 دیگ است که در حال تولید گلاب، عرقیات گیاهی، اسانس و عطر گل محمدی بوده و زمینه اشتغال 10 هزار بهره بردار را فراهم آورده است که در زمان کاشت، داشت و برداشت این آمار به 22 هزار نفر افزایش می یابد.

نمایشگاه کتاب تهران از شانزدهم اردیبهشت ماه به مدت 10 روز دایر می شود .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار