کد خبر: ۳۰۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 03 October 2016


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز از کاهش ۱۰ درصدی جرائم نیروهای مسلح استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

سیدرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، با اشاره به اینکه در خصوص پیشگیری از وقوع جرم، سازمان قضایی نیروهای مسلح اقدامات شایان توجهی را انجام داده است، اظهار کرد: تا کنون اقدامات در رابطه با جامعه هدف بسیار قابل قبول بوده است.

حسینی برگزاری مجمع و شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم با حضور فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح، آموزش ضابطین خواص نظامی نیروهای مسلح استان در رده های مختلف، برگزاری کلاس های آگاه سازی و اطلاع رسانی نسبت به قوانین و مقررات برای پرسنل کادر وظیفه ای نیروی مسلح، کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسراها و دادگاه های نظامی استان، کاهش جمعیت کیفری ندامتگاه نظامی با کاهش آراء حبس صادره در جرائم سبک و غیرعمد و اعمال سیاست حبس با خدمت و زندان زدایی و عفو و آزادی مشروط و تعلیق مجازات، افزایش نظارت بر ندامتگاه نظامی و بازدید دادستان نظامی و رئیس سازمان به صورت نوبه ای از ندامتگاه و رسیدگی به مشکلات مددجویان علاوه بر وظیفه قاضی اجرای احکام را اهم فعالیت سازمان قضایی استان البرز در سال جاری اعلام کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز در بخش دیگر سخنان خود گفت: اگرچه آمار جرائم ارتکابی در نیروهای مسلح استان نگران کننده نیست ولی با توجه به اینکه وظایف و شرح وظیفه نیروهای مسلح متفاوت است موضوع آگاه سازی پرسنل نیروهای مسلح و آموزش های حقوقی و قضایی آنان با توجه به شرح وظیفه و درجه و رتبه آنان سطح بندی شده و در حال اجرا است.

حسینی گفت: در خصوص آموزش ضابطین خاص نظامی از جمله مأموران، دژبان، ماموران حفاظت اطلاعات و ماموران بازرسی و قضایی نیروهای مسلح برابر ماده ۶۰۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ آموزش های لازم داده شده و به طور مستمر دوره های آموزشی حین خدمت آنان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی و کلاس های آگاه سازی به موجب اقدامات مذکور انجام شده مد نظر قرار گرفته و اجرایی شده است، افزود: در سطح نیروهای مسلح با توجه به نوع وظایف و حیطه خدمتی آموزش های لازم به افراد ارائه می شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح البرز خاطرنشان کرد: در نیروی انتظامی با جرائم خاص رو به رو هستیم در حالی که این مهم در سپاه و ارتش نیست به همین سبب آموزش ها به صورت تخصصی و با توجه به وظایف محوله ارائه می شود.

حسینی با اعلام اینکه در سطح نیروهای مسلح از ابتدای سال جاری تا کنون با کاهش ۱۰ درصدی جرائم مواجه بوده ایم، تصریح کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز با کمبود کادر اداری رو به رو است به گونه ای که گاه یک فرد ۲ الی ۳ پست سازمانی را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه برای آگاهی و آشنایی بیشتر مردم نسبت به وظایف سازمان قضائی نیروهای مسلح درصدد هستیم ارتباط خود با رسانه ها را بیشتر کنیم تا مردم نسبت به حقوق خود آگاهی کامل تری پیدا کنند، گفت: متاسفانه این سازمان بین مردم آنگونه که شایسته است، شناخته شده نیست.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح البرز با تاکید بر اینکه بدون شک مردم باید از حقوق خود آگاهی کامل داشته باشند، گفت: شرح وظایف سازمان قضایی در احقاق حقوق خصوصی و حقوق عامه مردم موثر خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه در صورت فراهم شدن زمینه ارتکاب جرم، نیروهای مسلح نباید مرتکب جرم شوند، اضافه کرد: با توجه به اینکه نیروهای مسلح تامین کننده امنیت داخلی و خارجی کشور هستند شرح وظیفه این سازمان ارتباط مستقیمی با برقراری به استقرار امنیت جامعه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار