کد خبر: ۳۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱ 03 May 2015
استاندار مازندران در مراسم گرامی‌داشت روز معلم با تاکید بر پرهیز از اقدامات حزبی برای توسعه بیشتر آموزش و پرورش گفت: معلمان با اخلاق‌گرایی، تربیت علمی، دینی و اعتدال برای تربیت فرزندان این سرزمین تلاش می‎کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، ربیع فلاح ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت جایگاه معلم و قدردانی از معلمان برتر استانی و ملی در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله میاندورود با تقدیر از تلاش و ایثار معلمان در سنگر انتقال علم و فرهنگ و دانش اظهار کرد: اراده فرهنگیان در سال دولت و ملت همدلی و همزبانی شایسته ستایش است.

وی با بیان اینکه تجلیل از معلمان گرامی‌داشت دانایی است، افزود: دانایی زیرساخت توسعه است و گرامی‌داشت روز معلم باید به عنوان یک آیین و رسم نیکو مورد توجه قرار گیرد زیرا امروز هیچ کسی نمی‏‌تواند ادعا کند که از نعمت علمی و معنوی معلمان برخوردار نشده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه همه باید در راستای رفع مشکلات معلمان تلاش کنند، بیان کرد: معلمان پیامبرگونه رسالت خطیر روشن‌گری را دارند و آگاهی و بصیرت را به نسل‎ها می‎آموزند.

این مسئول گفت: معلمان با اخلاق‌گرایی، تربیت علمی، دینی و اعتدال برای تربیت اسلامی فرزندان این سرزمین تلاش می‎کنند و ضروری است با رعایت اصل شایسته‌سالاری و پرهیز از اقدامات حزبی برای توسعه بیشتر آموزش و پرورش اقدام شود.

فلاح مساله مهم مورد غفلت قرار گرفته در آموزش و پرورش را حوزه محیط‌زیست دانست و تاکید کرد: باید به محیط‌زیست به عنوان جایگاه زندگی انسان‎ها دقت و توجه ویژه داشته باشیم و آموزش و پرورش می‎تواند کمک بسیار بزرگی به این مهم انجام دهد.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه‎های کوتاه‌مدت و بلندمدت در حوزه محیط‌‌زیست برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی استان افزود: مازندران با داشتن بیشترین سهم از گردشگری کشور و طبیعت بکر و زیبا جایگاه ویژه‎ای در حفاظت از محیط‌زیست دارد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان مازندران در پایان مازندران را یکی از استان‎های برتر در المپیادهای مختلف علمی دانست و افزود: ضروری است با برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای تناسب آموزش و تحصیل با بازار اشتغال حرکت کرد تا شرایط بیکاری فعلی بهبود پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این مراسم از تمبر یادبود هفته معلم و اثر خوشنویسی قرآن‌کریم به زبان و خط لاتین رونمایی و در این همایش از معلمان برتر استانی و ملی قدردانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار