مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از آغاز عزاداری‌های ماه محرم در ۳۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 04 October 2016
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از اوقاف اردبیل، اکبر قیامی بعدازظهر دوشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی تا شب شام غریبان امام رضا(ع) در ماه‌های محرم و صفر در ۳۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

وی به استفاده از ظرفیت ۳۶ مبلغ در این ایام اشاره کرد و افزود: در طول مدت سوگواره برنامه‌های متنوعی از جمله برپایی نمایشگاه فرهنگی، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و همچنین خیمه‌های معرفت تدارک دیده شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: اقامه نماز جماعت به‌ ویژه ظهر روزهای تاسوعا و عاشورا در بقاع متبرکه، عزاداری دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری، برگزاری مراسم شام غریبان، برگزاری مراسم عزاداری شهادت سیدالساجدین امام سجاد(ع) و برگزاری محافل اُنس با قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این ایام است.

به گفته قیامی در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف ایستگاه‌های همه واقف باشیم برپا شده و همچنین نشست‌های صنفی وقف در بقاع متبرکه و ادارات برگزار می‌شود.

وی به اطعام عزاداران از محل نیت واقفان اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این برگزاری شش ویژه برنامه در این ایام تدارک دیده شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان به برگزاری مراسم لبیک یا حسین (ع) به مناسبت سالروز ورود کاروان امام حسین (ع) به صحرای کربلا است در بقاع متبرکه  اشاره و اضافه کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی نیز به مانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

قیامی همچنین به برگزاری مراسم احلی من العسل، همایش رهروان زینبی، مراسم نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و همایش لبیک یا رسول‌الله در ماه‌های محرم و صفر اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار