مشاور معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه گفت: شیراز در شمار شهرهایی قرار دارد که از سهمیه ساخت 22 هتل پنج ستاره بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر: ۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰ 05 February 2015

عبدالله سهرابی که به همراه هیئتی بحرینی برای بازدید از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان فارس به شیراز سفر کرده، ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح هتل رویال شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست هفته وحدت که تجار و بازرگانان خارجی به استان لرستان آمده بودند، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با احداث 22 هتل پنج ستاره با اولویت استان اصفهان، شیراز و مشهد موافقت کردند.

وی افزود: شیراز نیاز به تلاش جدی در بحث زیرساخت دارد که امروز اصلی‌ترین شرط پذیرش گردشگر که امنیت است به برکت خون شهدا در کشور و به‌ویژه استان فارس فراهم آمده و غیرازآن باید ازنظر آموزش فرهنگ گردشگر پذیری اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

سفیر سابق ایران در قطر ادامه داد: امروز دولت تدبیر و امید دارد با جدیت کار می‌کند که تنش‌ها را کاهش دهد و روابط را با همسایگان برقرار کند.

استاندار اسبق استان مرکزی بیان کرد: زیرساخت‌ها در استان فارس وجود دارد و ما در هر جلسه با شیوخ قطری و سرمایه‌گذاران سخن گفته‌ایم از زیبایی شیراز سخن گفته‌اند و اینکه هرگاه دچار مشکل جسمی می‌شوند خود را به شیراز می‌رسانند.

وی ابراز داشت: تا ابد و تا زمانی که این همسایگی و این رفت‌وآمد وجود دارد این علاقه بین شیراز و مردم اطراف خلیج‌فارس باقی می‌ماند و آن‌ها حتی آرزو دارند از خاک ایران پل معلق به دوحه احداث شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس نیز در این مراسم گفت: در سال جاری چهار هتل با ظرفیت حدود 500 تخت به مجموعه هتل‌های فارس افزوده شد.

مصیب امیری افزود: برای هشت هتل نیز در سال جاری مجوز ساخت فراهم‌ شده و امید داریم همان‌گونه که فارس در بحث گردشگری تاریخی و طبیعی مقام نخست، در گردشگری سلامت رتبه دوم و در گردشگری زیارت سومین قطب کشور محسوب می‌شود ازنظر کمیت و کیفیت هتلداری نیز در رتبه‌های نخست کشور باشیم.

برچسب ها: شیراز ، هتل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار