حاشیه نگاری تابناک از نشست خبری رییس جهمور
آخرین برنامه حسن روحانی در پایان سیزدهمین سفر استانی به اصفهان نشست خبری با اصحاب رسانه بود که با حضور بیش از 50 خبرنگار و عکاس که سه ساعت منتظر آغاز آن بودند برگزار شد و در تاریخ به عنوان روز آرامش خبرنگاران اصفهانی ثبت شد!
کد خبر: ۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷ 05 February 2015

به گزارش تابناک، پیش از حضور روحانی در اصفهان حدود 30 دقیقه برای این نشست مطبوعاتی وقت در نظر گرفته شده بود که قرار بود به غیر از ارائه گزارش توسط روحانی 5 خبرنگار نیز بتوانند سوال بپرسند. مسئول تبلیغات و اطلاع رسانی رئیس جمهور تأکید داشت که خبرنگاران تنها حق پرسش سوال های استانی را دارند.

در طول این نشست خبری که 30 دقیقه هم طول نکشید ابتدا روحانی گزارشی از سفر خود به اصفهان داد، بعد از آن خبرنگاران روزنامه نسل فردا، روزنامه شرق، خبرگزاری پانا، هفته نامه صدای گلپایگان و واحد مرکزی خبر به طرح سوال پرداختند.نکته قابل توجه این بود که هیچ یک از سوالات مطرح شده چالشی نبود و به نظر می رسید که خبرنگاران نتوانستند آنچه معضلات اصفهان است را بپرسند.

از سوی دیگر با وجود تأکیداتی که صورت گرفته بود، قرار بر این بود که خبرنگاران سوالی از مباحث کشوری و ملی نپرسند و همه پیرامون دغدغه ها و مشکلات استان اصفهان سوال بپرسند، اما 3 تن از خبرنگارانی که به طرح سوال پرداختند پیرامون مشکلات اصفهان سوالی مطرح نکردند، با این وجود مسئولان رسانه ای رئیس جمهور هم هیچ واکنشی نشان ندادند.

در این کنفرانس خبری، شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور، نوبخت، سخنگو دولت به همراه امام جمعه اصفهان و استاندار حضور داشتند.

با وجود اینکه زمان نشست خبری 30 دقیقه اعلام شده بود، اما این کنفرانس مطبوعاتی کمتر از 30 دقیقه به اتمام رسید.

در این نشست خبری روزنامه تجارت به عنوان نماینده روزنامه های کشوری از رئیس جمهور سوال بپرسد اما به دلیل ثبت نام نکردن نماینده روزنامه تجارت، روزنامه شرق با قرعه کشی که صورت گرفت جایگزین آن شد.

نماینده خبرگزاری پانا که برای نخستین بار در سفرهای استانی رئیس جمهور به عنوان نماینده خبرگزاری ها و سایت های خبری برای طرح سوال از رئیس جمهور انتخاب شده بود، با نادیده گرفتن تذکرات موجود مبنی بر عدم پرسش سوال کشوری، سوالی را پیرامون شرایط معلمان آموزش و پرورش پرسید که این موضوع مورد اعتراض نمایندگان خبرگزاری های استانی و سایت های خبری اصفهان قرار گرفت.

نشست خبری روحانی کمتر از 30 دقیقه به اتمام رسید، ولی خبرنگاران بیش از سه ساعت برای آغاز این نشست خبری منتظر بودند.

در پایان نشست خبری یکی از عکاسان خبری با بیان اینکه امیدواریم روزی پرچم ایران به جای پرچم آمریکا در کاخ سفید به احتزاز در بیاید خواستار گرفتن عکس یادگاری خبرنگاران اصفهانی با رئیس جمهور شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
در سلامت روحی وروانی خبرنگاری که آرزوی بر افراشتن پرچم ایران بر کاخ سفید را داشت شک کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :