مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر لزوم یک رویکرد راهبردی به مسئله عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: به منظور داشتن رویکرد راهبردی به این مسئله، در ابتدا باید تعریف درستی از وضع موجود داشته باشیم و راهکارهای و موانع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در کشور باید بررسی شود.
کد خبر: ۳۰۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 05 October 2016
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر لزوم یک رویکرد راهبردی به مسئله عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: به منظور داشتن رویکرد راهبردی به این مسئله، در ابتدا باید تعریف درستی از وضع موجود داشته باشیم و راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در کشور باید بررسی شود.

 حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در اولین نشست با موضوع راهکارها و موانع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، افزود: باید توجه داشت و تدبیر کرد تا یک مسئله کاملا اجتماعی با کم توجهی و بی تدبیری تبدیل به یک مسئله سیاسی نشود.

وی با بیان این نکته که باید به تمام ظرفیت های ممکن توجه کنیم، افزود: نباید فقط به ظرفیت های سلبی اکتفا کنیم در غیر این صورت به خاطر همین ظرفیت های ایجابی و خاموشی که از آن غافل شده و استفاده نکردیم زمینه برای بهره مندی از آن توسط محافل معاند به وجود خواهد آمد.

حجت الاسلام فضیلت همچنین یادآور شد: ما باید تعریف دقیقی از وضع مطلوب نیز داشته باشیم یعنی از تمام علل و عوامل و زمینه های وضعی که نیاز داریم به آن برسیم، آگاهی داشته باشیم.

وی گفت: بررسی همه راه های ممکن برای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب، یکی از راهکارهایی است که می تواند در انتخاب بهترین راه به ما کمک کند و نکته مهم اینکه با لحاظ ظرفیت جامعه مخاطب باید این گذر از وضع موجود به مطلوب محقق شود؛ ای بسا که در چندین مرحله محقق شود. چنانچه در جریان ظهور ادیان و تعالیم انبیا هم این رویکرد راهبردی وجود داشت و این مسئله با شیب ملایمی اتفاق می افتاد.

حجت الاسلام فضیلت ادامه داد: به هر حال داشتن نقشه راه دارای اهمیت زیادی است و اینکه عاملان باید از دانش لازم در این رابطه برخوردار باشند به این معنا که مواظب باشیم به دانش اندک نسبت به موضوع اکتفا نکنیم و نیز بدون راهبرد و مطالعه و بررسی اقدام نشود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با تاکید بر اکتفا نکردن به ظرفیت های سلبی، اظهار کرد: ما عمدتا به ظرفیت های سلبی تکیه کرده ایم، به همین دلیل بار وارد بر پلیس و دستگاه قضایی را زیاد کردیم؛ کار سلبی اگرچه لازم است اما کافی نیست.

وی افزود: ما به ظرفیت های ایجابی نیز که حلقه مفقوده در این رابطه است باید توجه کنیم. به جای اینکه از برخی ظرفیت های فرهنگی و هنری به عنوان یک فرصت امر به معروفی استفاده کنیم، به آن به صورت یک منکر و تهدید نگاه کرده ایم. حوزه فعالیتهای فرهنگی، هنری ما یک ظرفیت بسیار بزرگ ایجابی است  که می تواند در خدمت امر به معروف و از جمله در خدمت حجاب و عفاف به کار گرفته شود.

حجت الاسلام فضیلت خاطر نشان کرد: مواظب باشیم که به شعار زدگی دچار نشویم تلاش کنیم در موضوع عفاف و حجاب به جای اینکه به تجلیل اکتفا کنیم بیشتر به تحلیل آن بپردازیم و تحلیل نیازمند پرداختن به ریشه یابی، آسیب شناسی و زحمات طاقت فرسات. 

وی در خاتمه حجاب را وسیله ای برای رسیدن به کمال انسان دانست و افزود: نیمه خالی مسئله حجاب محدودیت است. به عنوان مثال انسان برای آنکه سلامتش حفظ شود برخی از محدودیت ها را قبول می کند. محدودیت در همه جا حتی در دنیای لیبرال دموکراسی نیز وجود دارد. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار