استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان با بیان اینکه مشکلاتی که سالهاست در آموزش و پرورش پدید آمده در کوتاه مدت قابل حل نیست، گفت: حل این مسائل به زمان نیاز دارد.
کد خبر: ۳۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 04 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان و سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم افزود: مدیران تراز اول کشور در دولت تدبیر و امید در ماههای گذشته برای رسیدگی به مسائل آموزش و پرورش بویژه معلمان در تلاش بوده اند.

استاندار اصفهان گفت: تلاش های دولت به دستاوردهای خوبی در جهت حل مشکلات آموزش و پرورش منجر شده است، گرچه که این کوشش ها کفایت نیازهای این دستگاه عظیم را نکرده و مطالبات رهبری، جامعه، معلمان و دانش آموزان هنوز بصورت کامل برآورده نشده است.

استاندار اصفهان گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تحرک و تلاش شورای آموزش و پرورش استان برای کمک به این بخش چند برابر شده و جلسات آن مستمر و منظم برگزار می شود.

وی با گرامیداشت تقارن میلاد امام علی (ع) و مقام والای معلم، به نقش و منزلت اجتماعی معلم اشاره کرد و گفت: معلم، یک سرمایه اجتماعی به حساب می آید و جامعه ای که قدر معلم را بداند و از سرچشمه فضیلت آن برای رشد و بالندگی خود بهره گیرد به لحاظ مادی و معنوی از پشتوانه عظیم برخوردار است.

زرگرپور اظهار کرد: مشروعیت اجتماعی و فرهنگی معلم بیش از آنکه تابع احساسات و عواطف جامعه باشد مدیون خردورزی این قشر شریف و گستردگی تاثیری است که می تواند در مقدرات جامعه ایجاد کند.

استاندار اصفهان گفت: اعتقاد داریم؛ معلمان می توانند محور حل مشکلات آموزش و پرورش باشند.

زرگرپور با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش مطالبات فرهنگیان تا پایان این هفته پرداخت خواهد شد و احکام طرح رتبه بندی نیز از مهر امسال صادر خواهد شد، افزود: طرح رتبه بندی، افزون بر افزایش قابل توجه حقوق و مزایا، بسته بیمه ای جدید و بازنشستگی پیش از موعد را پیش روی فرهنگیان قرار داده است.

استاندار اصفهان در ادامه خطاب به معلمان گفت: باید مراقب باشید که برخی با سوء استفاده از سلامت و شکوهمندی معلمان در کشاندن شما به ورطه های افراط و تفریط طمع نکنند و با طرح برخی مطالب نادرست، اراده باطلی از این جامعه شریف نداشته باشند.

وی با بیان اینکه معلمان در همه جا نجابت، عدالت و بزرگ منشی خود را نشان داده اند، افزود: معلمان ثابت کرده اند که از جنس عدالت و صداقت هستند.

وی با تاکید بر اینکه معلمان باید قانونمندی را وجهه رفتار خود قرار دهند، افزود: معلمان اهل منطق، استدلال، گفتگو و اخلاق هستند و باید کلید حل مشکلات خود را در همین مسیر جستجو کنند.

آیین تجلیل از معلمان استان اصفهان و سی و یکمین دوره یادواره روز بزرگداشت مقام معلم، روز یکشنبه با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان، معلمان، فرهنگیان و جمعی از مسئولان محلی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این آیین از 860 معلم نمونه استان اصفهان تجلیل شد.

12 اردیبهشت روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به نام روز بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

بیش از 34 هزار معلم و مربی در پنج هزار واحد آموزشی کار تعلیم و تربیت 750 هزار دانش آموز را در نقاط مختلف استان اصفهان بر عهده دارند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار