قرارداد ساخت یک نیروگاه خورشیدی در استان فارس به ارزش 600 میلیون دلار و یک نیروگاه بادی در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان به ارزش 220 میلیون دلار شامگاه چهارشنبه با حضور رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران شرکت کره ای به امضا رسید.
کد خبر: ۳۰۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶ 05 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:نعمت الله ترکی رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در پایان آیین امضای این قرارداد که در محل سازمان برنامه و بودجه استان تهران برگزار شد گفت: این دو نیروگاه با سرمایه گذارای یک شرکت از بخش خصوصی کره جنوبی احداث می شود.
وی تصریح کرد: با سرمایه گذاری 600 میلیون دلاری مستقیم این شرکت کره ای، یک نیروگاه خورشیدی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در استان فارس به ظرفیت تولید 200 مگاوات نیروی برق و در زمینی به مساحت 150 هکتار ساخته خواهد شد.
ترکی اظهار کرد: همچنین با سرمایه گذاری 220 میلیون دلاری مستقیم همین شرکت، یک نیروگاه بادی در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان احداث می شود.
رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه انتقال فناوری های نوین به شرکت های داخلی از شروط اصلی امضای قرارداد با سرمایه گذاران خارجی است خاطرنشان کرد: قرارداد ساخت این دو پروژه نیروگاهی به روش B.O.T (ساخت، بهره برداری و واگذاری) بوده و در حدود 15ماه تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.
وی با بیان اینکه ستاد توسعه سرمایه گذاری ناظر بر اجرای این پروژه است، تصریح کرد: پیمانکاران مشارکت کننده در ساخت این دو پروژه، ایرانی خواهند بود و وسایل و تجهیزات مورد استفاده در این طرح نیز از تولیدات داخلی تامین می شود.
رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری با تاکید بر این که در سرمایه گذاری های خارجی، پیشینه کاری شرکت های خارجی مورد ارزیابی قرار می گیرد خاطرنشان کرد: تنها از توان شرکت هایی که ظرفیت و اهلیت سرمایه گذاری خارجی را دارند و شروط مورد نظر ما از جمله استفاده از توان پیمانکاران داخلی و انتقال فناوری به داخل کشور را قبول کنند، استفاده خواهیم کرد.
ترکی، ارزش قراردادهای سرمایه گذاری خارجی که با حمایت ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری به امضا رسیده را حدود هفت میلیارد دلار و مربوط به هفت استان کشور عنوان کرد و افزود: امیدوارم حجم سرمایه گذاری های خارجی تا پایان سال به 10 میلیارد دلار افزایش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار