کد خبر: ۳۰۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 06 October 2016

 

امام جمعه شهرستان فردیس گفت: فرهنگ عاشورا، فرهنگ مبارزه با ظالمان و استکبار است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس اظهار داشت: حج یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌ دینی و مذهبی جهان است که سالانه میلیون‌ها مسلمان را به دور هم جمع کرده و نمایش وحدت و اتحاد مسلمین بود.

 

وی افزود: متاسفانه استکبار جهانی و اتاق‌های فکر غربی این مراسم اتحاد امت اسلام را برنمی‌تافتند و به همین دلیل توطئه‌های متعددی برای منحرف کردن آن طراحی و اجرا کردند.

 

خطیب جمعه شهرستان فردیس تصریح کرد:‌ سران خائن حکومت سعودی نیز با این توطئه‌ها همراه شده و در نخستین گام مراسم برائت از مشرکین و فریاد اعتراضی حجاج علیه ستمگران و ظالمان زمان را نفی کردند.

 

ایمانی گفت: وقتی در مناسک حج حرفی از ضرورت مبارزه و مقابله با ظالمان و ستمگران زده نمی‌شود، این مراسم بخش مهمی از اهداف اولیه اسلام که همان مبارزه با کفار و ستمگران است را در درون خود ندارد و به فرموده امام خمینی(ره) حجی که در آن مراسم برائت از مشرکین برگزار نشود، هیچ ثمره‌ای برای مسلمانان و جهان اسلام ندارد.

 

وی با اشاره به آغاز ماه‌های محرم و صفر و آغاز مراسم‌های عزاداری حسینی(ع) بیان داشت: ما باید مراقب باشیم که این مراسم‌ها به سرنوشت حج تبدیل نشود، چرا که در حال حاضر تنها صدای اعتراض به استکبار و ظالمان و یزدیان زمان از درون همین مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) به گوش می‌رسد.

 

امام جمعه شهرستان فردیس افزود: به طور قطع دشمن برای این مراسم نیز برنامه‌ریزی و توطئه کرده و می‌کند و ما باید هر لحظه آماده مقابله با توطئه‌های دشمنان بوده و با بصیرت‌افزایی اجازه تحقق این دسیسه‌ها را ندهیم.

 

ایمانی تاکید کرد: راه تحقق این مهم مقابله با انحرافات و خرافات در برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری محرم و صفر است و باید اهداف اصلی نهضت عاشورای حسینی که همان احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر است را همواره در دستور کار قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار