مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان گفت: نبود فناوری های نوین باعث شده برخی واحدها سنگ های خود را به شکل خام، روانه بازارهای جهانی کنند.
کد خبر: ۳۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 04 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، رسول محققیان در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اظهارکرد: بررسی شرایط داخلی و خارجی بازار سنگ ایران نشان می دهد، با وجود برخورداری ایران از منابع و معادن غنی و بی شمار، وضعیت صادراتی این بخش از اقتصاد کشور چندان رضایت بخش نیست.

وی افزود: با وجود اینکه ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ تزیینی و نما در جهان است، اما در سال های 2006 تا 2011، جایگاه بیستمین صادرکننده جهان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان اضافه کرد: کشورهای مالزی، هندوستان و پاکستان در برخی از اقلام سنگ اعم از سنگ های تراش پذیر، سخت و ... جایگاه ایران را از آن خود ساخته اند. بخشی از این اتفاق به دلیل استفاده تولیدکنندگان ایرانی از ماشین آلات قدیمی و فرسوده است که این امر لزوم استفاده از فناوری های نوین در این صنعت را ضروری می سازد.

محققیان با بیان اینکه نبود فناوری های نوین باعث شده برخی واحدها سنگ های خود را به شکل خام، روانه بازار جهانی کنند، نقش نمایشگاه های تخصصی را در این شرایط مؤثر دانست و ادامه داد: برپایی چنین نمایشگاه هایی می تواند تولیدکنندگان و صاحبان صنایع را به سمت استفاده از فناوری های نوین ترغیب کرده و لزوم و ضرورت بهسازی و نوسازی تجهیزات مورد استفاده را یادآوری سازد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین نمایشگاه ها با کیفی تر ساختن تولیدات و محصولات در دراز مدت، امکان رقابت واحدهای تولیدی با رویکرد صادرات، شناخت بازارهای داخلی و خارجی و بررسی نقاط ضعف و قوت، داشته ها و نداشته ها را ممکن می سازد.

وی به مزایای حضور تولیدکننده در نمایشگاه ها اشاره و تصریح کرد: در فضای نمایشگاه، تولیدکننده می تواند محک دقیقی از خود داشته باشد، به مقایسه ای منطقی و کاربردی خود با دیگر رقبا و واحدها بپردازد و سطح خدمات خود را بسته به نیازهای موجود، ارتقا دهد.

محققیان افزود: نمایشگاه یک پژوهش میدانی دقیق و مطالعه ای نزدیک بر بازار واقعی کسب و کار است.

وی اظهارکرد: یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته با حضور 95 شرکت کننده از استان های اصفهان، تهران، قزوین، لرستان، خراسان رضوی و قم و نمایندگانی از کشورهای چین و ایتالیا برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان ادامه داد: شرکت های خارجی در این نمایشگاه تنها به ارایه تکنولوژی و ماشین آلات در زمینه های ابزار الماسه، تیغه های برش الماسه، تجهیزات فرآوری سنگ، سیم برش و ماشین آلات صیقل می پردازند.

محققیان خاطرنشان کرد: مشارکت کنندگان داخلی این نمایشگاه نیز در زمینه های فرآوری سنگ های ساختمانی، معادن سنگ، ماشین آلات استخراج معدنی و فرآوری سنگ ساختمانی، قطعات و لوازم سنگبری، معدن و ماشین آلات و سایر صنایع وابسته به ارایه دستاوردها و خدمات خود پرداخته اند.

وی تأکید کرد: این نمایشگاه شرایطی را فراهم می آورد تا رویکردهای سنتی فعالان بخش سنگ، معادن و صنایع وابسته روز به روز به سمت صنعتی شدن پیش رفته و دیدگاه های به روز و جهانی این صنعت را در ایران حاکم سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار