تابناک: 10 گروه مشاوره و آموزش سیار 15 اردیبهشت همزمان با « روز جهانی ماما » به بانوان کلان شهر اصفهان مشاوره مامایی می دهند.
کد خبر: ۳۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 04 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رئیس انجمن مامایی استان اصفهان گفت: این انجمن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همانند سالهای گذشته اقدام به راه اندازی گروه های سیار مشاوره مامایی کرده است.

محبوبه والیانی مهمترین هدف از فعالیت این گروه ها را ارتقا سطح آگاهی مردم و نگرش آنها نسبت به مامایی، ارائه مشاوره و رفع مشکلات مردم بویژه زنان در این زمینه عنوان کرد و افزود: خدمات مشاوران بصورت رایگان است.

وی گفت: مشاوران با استفاده از اتوبوس در میدان بزرگمهر، میدان قدس، میدان جمهوری، روبروی بیمارستان غرضی، سی و سه پل، ابتدای قائمیه، ابتدای زینبیه، میدان امام حسین (ع)، میدان خوراسگان و ابتدای شهرک امیرحمزه مستقر می شوند.

مدیر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امسال هفتمین سال پیاپی است که مشاوران مامایی در شهر اصفهان حضور دارند.

وی با بیان اینکه پارسال گروه مشاوره سیار مامایی در سطح شهر اصفهان برپا شد افزود: امسال همزمان با اصفهان، مشاوران مامایی در شهر فلاورجان راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در هر اتوبوس، سه ماما با سابقه فعالیت در مراکز بهداشتی، بیمارستان ها و مطب همراه با دو دانشجوی مامایی به مشاوره و ارائه خدمت می پردازند.

والیانی با اشاره به توزیع حداقل هفت هزار بسته اطلاع رسانی از سوی مشاوران مامایی پارسال در شهر اصفهان تصریح کرد: استقبال مردم از این گروه ها رضایت بخش است بطوریکه ما مردان مراجعه کننده زیادی نیز داشتیم.

این کارشناس ارشد مامایی، بیشتر سوالات مراجعه کنندگان به مشاوران مامایی در سال گذشته را درباره رفتارهای جنسی خواند و گفت: جوانان ما سئوالات و مشکلات بسیاری در این زمینه دارند و لازم است به درستی به آنها پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: مسائل مربوط به دوران بارداری، زایمان طبیعی و سزارین نیز از دیگر سوالاتی است که مراجعه کنندگان به مشاوران مامایی آنها را ابراز کردند.

والیانی به مذاکره با کمیته سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اشاره و اظهار کرد: مقرر است از 18 اردیبهشت پایگاه های مشاوره مامایی در جاده های سلامت شهر در پارک های صفه و ناژوان نیز برپا شود.

پنجـم مـاه مـی مصـادف بـا ۱۵ اردیبهشـت از سـوی سازمـان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی به نام «روز جهانی ماما» نام گذاری شده است.

شعار امسال این روز جهانی « ماماها برای فردایی بهتر » اعلام شده است.

ماما شخصی است که در پزشکی زایمان تبحر دارد و امور مربوط به زایمان، دوران پس از زایمان و به طور عمومی بهداشت زنان را انجام می دهد.

مامایی ابعاد مختلف بهداشتی در زمینه بهداشت باروری، مشاوره، آموزش و آگاهی در دوران بلوغ، ازدواج، بارداری و یائسگی را شامل می شود که این آموزش ها ضامن سلامت خانواده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :