مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: رشد برنامه‌های آئینی موجب کمک به عنای فرهنگی جامعه می‌شود.
کد خبر: ۳۰۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 08 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد مهدی جهانبخش عصر امروز در حاشیه نشستی با فعالان فرهنگی و مذهبی استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی جامعه ما که سبب رشد سرمایه‌های اجتماعی نیز شده، مراسمات و آئین‌های مذهبی است که بار اخلاقی و معنوی جامعه افزایش داده و روحیه عزت‌طلبی و ایستادگی در وجود ملت ما را در طول تاریخ سبب شده است.
 
وی با بیان این که گرامیداشت یاد اباعبدالله الحسین(ع) گرامیداشت ارزش‌های انسانی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا مایه مباهات و افتخار همه ما است و هیچ انسان آزاده‌ای در عالم وجود ندارد که عشق و ارادت خاص خود را نثار سید و سالار شهیدان دشت کربلا نکرده باشد.
 
مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس اضافه کرد: اندیشه حسینی و مکتب عاشورایی سرشار از مفاهیم با ارزش اعتقادی و اخلاقی است و تمسک به این ارزش‌ها است که موجب شده تا نام اباعبدالله در هر میدانی و در هر شرایطی قوت بخش دل‌های عاشقان راه او باشد.
 
جهانبخش با اشاره به اهمیت حمایت از رشد و تعالی فعالیت هیأت‌های مذهبی در سراسر کشور از جمله در استان هرمزگان، افزود: حمایت از این برنامه‌ها از یک سو و آموزش فعالان این برنامه‌ها برای برگزاری فاخر تعزیه‌ها و مقتل‌خوانی‌ها و شبیه‌خوانی‌ها ضروری است تا بتوانیم روز به روز بر غنای برنامه‌های مذهبی خودمان بیافزائیم و فلسفه قیام عاشورا در همه دوران برای مردم بازگو کنیم.
 
وی، مکتب عاشورا را مکتب آزادگی و ایمان واقعی عنوان و تصریح کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس در همه حال از فعالیت‌ هیأت‌های مذهبی حمایت کرده و امسال نیز علاوه بر برنامه‌های عمومی در این زمینه در قالب برگزاری مسابقات نوحه‌خوانی و شبیه‌خوانی و تعزیه نیز مشارکت فعال خواهد داشت تا این مسابقات سرآغاز راهی برای رشد و غنای هر چه بیشتر آن در جامعه باشد.
 
مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: تقویت برنامه‌های دینی و مذهبی در جامعه سبب رشد اخلاق در جامعه نیز خواهد شد که دستاوردهای ارزشمند آن را در سطح جامعه مشاهده خواهیم کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار