رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه پیگیر موضع استعفای خود است، گفت: برخی از مسؤولان استان کرمانشاه با مانع‌تراشی عزم جدی برای بهره‌برداری و تحقق پروژه‌های درمانی در این استان را ندارند.
کد خبر: ۳۰۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 08 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه حسین کریم ظهر امروز در نشست رسانه‌ای که در سالن جلسات مرکز مطالعات توسعه و آموزش شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: درخواستم در زمینه استعفا از سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دلایل شخصی است و می‌تواند جنبه روحی و بر اثر مسائلی خاص باشد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب مسؤولان باید برای استان کرمانشاه مفید باشند، گفت: هر فرد مسؤولی باید حداقل به این شجاعت برسد که در صورت عدم توانایی اعلام کند برای حل مسائل و چالش‌های استان به ویژه در دانشگاه علوم پزشکی کارایی لازم را ندارد.

* دریافتی‌ها و واریزی‌های بانکی‌ با اسنادی مکتوب، قابل رصد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه سازمان بازرسی قوه قضاییه همه حقوق‌های نجومی و غیرنجومی را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد، بیان کرد: همه آمارها حاکی از اعلام سلامت مسؤولان استان است و‌ اگر موردی هم باشد باید سیستم‌های بازرسی پاسخگو باشند، در ضمن دریافتی‌ها و واریزی‌های بانکی‌ با اسنادی مکتوب، قابل رصد است.

کریم تاکید کرد: یکی از مشکلات مسؤولان در استان کرمانشاه برخی حاشیه پراکنی، سخنان بی‌اساس و شایعات دروغ است.

وی در پاسخ به این پرسش که از سوی برخی مراجع اعلام شده استعفای حسین کریم از سمت ریاست دانشگاه علوم  پزشکی کرمانشاه به دلایل و مسائل شخصی نیست، افزود: اعلام می‌کنم که به سمت ریاست برنگشته‌ام و همچنان بر موضع استعفای خود از ریاست دانشگاه علوم پزشکی پافشاری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تأکید کرد: افراد مورد اعتماد دانشگاه به‌عنوان شورای سیاست‌گذاری کلان دانشگاه در جلساتی خواستند درخواست استعفا را کنسل کنم و‌ برگردم، اما استعفای خود را را پس نمی‌گیرم و ‌منتظر تصمیم وزیر علوم کشور هستم.

وی با اشاره به عدم افتتاح تعداد فراوانی از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در مقابل این حجم پروژه‌هایی که روی زمین مانده هر روز با یک مانع مواجه‌ هستیم در صورتی که باید پروژه‌های نیمه‌کاره تمام شود و‌ سپس‌ پروژه‌های جدید برای استان عنوان کنند.

کریم با اشاره به اینکه حجم بسیاری از بیماران با مشکلات متعددی در دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی استان مواجه‌ هستند، یادآور شد: با همه وعده‌ها، اما برخی پروژه‌ها هشت سال است افتتاح و‌ راه‌اندازی نشده و مسؤولان
فقط درگیر مسائل ریز، دست‌ و ‌پاگیر یک عده معدود شدند و در واقع توجه به مسائل مهم جمعیت استان فراموش شده است.
 
 * پشت حرف و‌ حدیث‌های برخی از مسؤولان کرمانشاه نوعی فساد اخلاقی وجود دارد

وی با تأکید بر اینکه در استان باید بله قربان‌گویی در مقابل زورگویی‌های برخی از مسؤولان کنار گذاشته شود، خاطرنشان کرد: مدیران چرا برای پیگیری پروژه‌های کلان در استان باید مواخذه شوند و یا احساس کنند برای استان مسؤولی غیرمفید هستند.

کریم گفت: پشت حرف و‌ حدیث‌های برخی از مسؤولان استانی تهدید، خفت‌گیری و نوعی فساد اخلاقی وجود دارد.

وی تصریح کرد: برخی حواشی مسائل شغلی به زندگی‌ شخصی‌ام نفوذ کرده و تحت تأثیر قرار داده است، حتی برخی مسؤولان‌ از بنده می‌خواستند که تحت شیوه و خواست آن‌ها رفتار کنم، اما زیر بار این حرف‌ها و زورگویی‌ها نرفتم.

به گفته کریم، عده‌ای عزم جزم کرده‌اند که پروژه‌ها به نتیجه نرسند در حالی که این پروژه‌ها برای پیشرفت وضعیت درمان در استان کرمانشاه است.

وی تأکید کرد: مهمترین گرفتاری ما رفع موانع بر سرراه پروژه‌ها است چرا که هر یک از این پروژه‌ها برای نجات جان انسان‌ها است.

*پروژه‌ها درمانی بنگاه معاملات ملکی نیستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شهرداری عوارض هشت میلیاردی برای یک پروژه چهار میلیاردی می‌گیرد در حالی که معتقدم این پروژه‌ها بنگاه معاملات ملکی نیستند.

به گفته وی، کلینیک‌های استان کرمانشاه مشکلات زیادی‌ دارند و با وجود برخی موانع نمی‌توان انتظار داشت پروژه‌ها توسعه پیدا کنند، در حالی که پروژه‌های دانشگاه و بحث کلان و منطقه‌ای استان مهم است اما اکثر مسؤولان بی‌توجهی می‌کنند.

کریم بیان کرد: تعدادی از بازنشستگان این مرکز و نیز عده‌ای که صلاحیت کار در دانشگاه را ندارند، تلاش بی‌نتیجه‌ای برای کار در این سیستم درمانی دارند.

وی گفت: از اینکه یک فرد توانمند برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیاورند که به شایستگی بتواند ریاست دانشگاه را انجام بدهد و با قدرت و‌ توان جدیدی این گره‌ها را باز کند، استقبال می‌کنم.

* در کرمانشاه وعده‌های بسیاری برای تحقق نظام سلامت داده شده است

به گفته کریم، یکی از مسائل دولت تدبیر و امید بحث تحول نظام سلامت بود و‌ در این زمینه در استان وعده‌های بسیاری داده شد.

کریم یادآور شد: تعدادی از مردم به‌خاطر هزینه‌های سنگین قید درمان را می‌زدند در حالی که اگر بسیاری از بیماران در مراحل اولیه بیماری از هزینه‌های درمانی نمی‌ترسیدند سریع بهبود پیدا می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه کمبود برخی تجهیزات و زیرساخت‌ها وجود داشت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی طی سال‌های اخیر از تعداد 46 تخت به 112 تخت ای‌.سی‌.یو رسیده است.

کریم گفت: کلینیک‌های شهرستان و بلوک‌های زایمانی برای دسترسی بهتر شهروندان است تا از مراجعه آن‌ها به بخش خصوصی و انجام عمل پرمخاطره سزارین جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از 300 میلیارد تومان از بخش بیمه طلب داریم و طی دو سال گذشته 10 میلیون نفر به ظرفیت مشترکان بیمه‌ها اضافه شدند که تاکنون تأمین اعتبار نشده و بارش بر دوش دانشگاه علوم پزشکی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار