دکتر نورقلی پور: پس از سفر به ترکمنستان:
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی پس از سفر چند روزه به ترکمنستان به منظور رایزنی برای آزادی زندانیان ایرانی در این کشور نتایج رایزنی با مقامات ترکمنستان را مطلوب ارزیابی کرد.
کد خبر: ۳۰۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 09 October 2016
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی پس از سفر چند روزه به ترکمنستان به منظور رایزنی برای آزادی زندانیان ایرانی در این کشور نتایج رایزنی با مقامات ترکمنستان را مطلوب ارزیابی کرد.
دکتر رامین نورقلی پور پس از بازگشت ازسفر کشورترکمنستان در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: مهمترین بخش این سفر دیدار و گفتگو با رئیس، معاون و اعضای کمیسیون های پارلمان ترکمنستان درباره آزادی زندانی های ایرانی دربند در زندان های آن کشور بود که صحبت های جامعي درباره آنها انجام شد.
 نورقلی پور افزود : خوشبختانه کلیه موارد مطرح شده اعم از وضعیت نامناسب زندانی های ایرانی و بویژه نگرانی شدید خانواده های آنها که اطلاع دقیقی از بستگان زندانی خود ندارند و مضافا وضعیت روحی کودکان چشم به راهی که منتظر خبر آزادی پدرانشان هستند مورد توجه رئیس مجلس ترکمنستان و دیگرهمکاران پارلمانی وی قرارگرفت و رئیس مجلس خانم آقجا نوربردیوا ، قول مساعد داد تا دراین خصوص با شخص رئیس جمهور تركمنستان صحبت نماید.
نماینده غرب گلستان با تاکید بر ادامه پیگیری آزادی زندانی هاي ایرانی درکشورهمسایه شمالی گفت: هرچند که همه چیز بستگي به اقدام طرف مقابل دارد ولی ما ازطرق مختلف موضوع را تا حصول نتیجه مطلوب پيگيري خواهیم کرد و به لطف خدا خبرهای خوبی را به مردم خواهیم داد.
نورقلی پور تصریح کرد : اطلاع داریم که به هم وطنان زندانی ما درترکمنستان به لحاظ  تغذیه و بهداشت رسیدگی مناسبی نمی شود و از طرف دیگر نگرانی خانواده های چشم به راه و آینده کودکانشان که بدون سرپرست مانده اند، بنده و سایر مسئولین را موظف می کند تا جایی که بتوانیم اقدامات مثبتی را به انجام برسانیم.
اين نماينده مجلس ، با ابراز تشکر از همکاری های به عمل آمده از سوی وزارت امورخارجه کشورمان، افزود : مسئولین ترکمنستان قوانین سختی را درمورد داروهای حاوی مواد مخدر اعمال کرده و گذشت نمی کنند لذا توریست های ما باید به قوانین آنها احترام بگذارند تا در سفر به تركمنستان دچار مشکلات نشوند. فرماندهی مرزی ترکمنستان هم که در روزجلسه با اعضای پارلمان حاضر بود برهمین مسئله تاکید زیاد داشت وخواستار رعایت قوانین ازسوی توریست ها و تاجران شد.
نورقلی پور در خصوص دیگر اقدامات انجام شده درکشور ترکمنستان ، به برگزاری نسشت با برخی مقامات و نخبگان این کشور اشاره کرد و گفت: دراین مجمع علاوه برهيات رئيسه مجلس ترکمنستان ، روسای دانشگاه ها و محققین ، روسای احزاب سه گانه، نمایندگان یونیسف ، خبرنگاران ، علماء و اندیشمندان ترکمن، از10 کشورخارجی نیزنمایندگانی حضور داشتند که بنده هم به مدت 10 دقیقه برای حضارسخنرانی کردم.

رایزنی برای آزادی زندانیان ایرانی در ترکمنستان مطلوب بوده است

رایزنی برای آزادی زندانیان ایرانی در ترکمنستان مطلوب بوده است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار