با حضور حجت‌الاسلام قرائتی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه شورای اقامه نماز کیش برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 11 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، با حضور حجت‌الاسلام قرائتی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام‌جمعه و جمعی از مدیران و مسئولان، جلسه شورای اقامه نماز در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از اقدامات تازه انجام‌شده در حوزه نماز خبر داد و گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام‌شده از سوی امام‌جمعه محترم کیش، در حوزه زیرساخت‌های بخش فرهنگی و نماز اقدامات مؤثری انجام‌شده که نمونه واضح آن مصلی کیش است.

علی‌اصغر مونسان،  استقبال گسترده نمازگزاران در جزیره کیش را دلیل تأسیس مصلی خواند و اظهار کرد: فاز نخست مصلی کیش به بهره‌برداری رسیده است  می‌طلبید تا محل مناسبی به‌عنوان مصلی در کیش ساخته شود که فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال نیز گنبد و نمای آن به اتمام خواهد رسید  و امید است تا پایان این دوره از مدیریت شاهد تکمیل ساخت این پروژه بزرگ در جزیره کیش باشیم.

این مقام مسئول از اجرای طرح‌های اولیه پروژه ساخت مسجدی در عمق آب خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح‌های اولیه این کار انجام‌شده و  امید است در این دوره این پروژه به انجام برسد.

وی ساخت مساجد همگام با توسعه شهری را یک الزام دانست و افزود: زمین و فضاهایی برای ساخت مساجد در کیش مدنظر قرارگرفته است تا جانمایی مساجد نیز هم‌زمان با توسعه دیگر بخش‌های کیش صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام قرائتی نیز در این مراسم بر اهمیت نماز تأکید کرد و گفت: اقامه نماز باید نخستین کار مردان خوبی که به حکومت می‌رسند، باشد.

وی پرداخت زکات، امربه‌معروف و نهی از منکر را از نخستین نشانه‌های مؤمن برشمرد که خداوند در آیه ۴۱سوره حج  به آن‌ها اشاره‌کرده است و اضافه کرد: این‌ها شرح وظایف مؤمن است که خداوند مصوب فرموده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، بر لزوم جداسازی بودجه نماز از سایر بخش‌های فرهنگی تأکید کرد و فرهنگ‌سازی نماز را در میان فعالیت‌های فرهنگی کشور مغفول خواند و گفت: نماز در میان فعالیت‌های فرهنگی مغفول مانده و مظلوم واقع‌شده است به‌گونه‌ای که در اوایل انقلاب در مسیر جاده‌ها مسجد وجود نداشت، در ادبیات و شعر از نماز صحبت نشده بود در قانون و بودجه خبری از نماز نبود، در منابع درسی خبری از نماز نبود از ابتدایی تا دانشگاه کمترین بخش‌های درسی به نماز اختصاص داده‌شده بود اما امروز به لطف و یاری خدا و توجه رهبر انقلاب و مسئولان وقت پس از پیروزی انقلاب اسلامی امروز ۷۰۰ مسجد در مسیر جاده‌های بین‌شهری ساخته‌شده، نماز در کتب آموزشی واردشده، ۲۰۰ جلد کتاب در خصوص نماز به رشته تحریر درآمده و میدان نماز داریم و نماز در صداوسیما واردشده است.

حجت‌الاسلام قرائتی با تأکید بر اهمیت ویژه به نسل نو و جوان‌ها، افزود: به نسل نو برسید نماز جماعت در مدارس را جدی بگیرید و بودجه نماز را در بودجه‌های فرهنگی به‌صورت جداگانه و اختصاصی منظور کنید.

وی تأکید کرد: نماز را علنی بخوانید و مسئولان همواره در صف اول نماز قرار بگیرند. نماز را از بلندگوها پخش‌کنید. در ادارات و سازمان‌ها زمان و وقت برپایی نماز همه آماده نماز شوند و مسئولان در کنار کارمندان نماز را در صف اول اقامه کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اقامه نماز به‌خصوص نماز اول وقت خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) درصحنه عاشورا و در میان جنگ، لحظاتی که تیرهای دشمن از هر سو بر سرو روی ایشان ویارانش می‌بارید به نماز ایستاد تا اهمیت اقامه نماز را یادآوری کند درنتیجه امروز نباید به هر بهانه‌ای نماز را به تاخیرانداخت. صحنه‌های عاشورا درس بزرگی برای ماست تا بااهمیت و جایگاه نماز در میان جامعه و خانواده‌ها آشنا شویم.

بر اساس این گزارش، شورای اقامه نماز کیش با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور، امام‌جمعه کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از معاونت‌های سازمان و مسئولان محلی در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار