ورزش اصفهان از دید 90 تابناک؛
تابناک: در ورزش این هفته اصفهان ، مسائلی همچون انتقاد ابرقويي‌نژاد از جای خالی تیم‌های اصفهانی در فوتسال جام باشگاه‌های آسیا، انتقاد رضا قاسمی از مدير اداره ورزش و جوانان، برگزاری رقابت‌های شترسواری قهرمانی کشور گذشت.
کد خبر: ۳۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 04 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان، با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.

در ورزش این هفته اصفهان ، مسائلی همچون انتقاد ابرقويي‌نژاد از جای خالی تیم‌های اصفهانی در فوتسال جام باشگاه‌های آسیا، انتقاد رضا قاسمی از مدير اداره ورزش و جوانان، برگزاری رقابت‌های شترسواری قهرمانی کشور گذشت.

http://isfahan.isna.ir//Files/News/Image/13942/51303.JPG

رييس هيئت فوتبال استان اصفهان در این هفته در مصاحبه ای از جای خالی تیم‌های اصفهانی در فوتسال جام باشگاه‌های آسیا انتقاد کرد و گفت: وجود زيرساخت‌هاي عالي در اصفهان، هتل‌هاي مناسب، وجود زمين‌هاي تمريني خوب و اعتماد كنفدراسيون فوتبال آسيا به مديريت ورزشي اصفهان از عواملي بود كه سبب شد اين شهر تاريخي ميزبان فوتسال جام باشگاه‌هاي آسيا شود.

به گزارش تابناک اصفهان، علي اكبر ابرقويي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، در خصوص ميزباني اصفهان در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌هاي آسيا، اظهاركرد: اين رقابت‌ها از 6 تا 17 مرداد با شركت 12 تيم آسيايي در اصفهان برگزار مي‌شود. نماينده ايران در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌هاي آسيا تيم تاسيسات دريايي تهران است.

وي در خصوص نحوه انتخاب اصفهان براي ميزباني، افزود: در وهله نخست قرار بود اين رقابت‌ها در تهران برگزار شود، اما با توجه به اينكه در آن تاريخ رقابت‌هاي جهاني واليبال در تهران برگزار خواهد شد مقرر شد با توجه به تجربه خوب اصفهان در برگزاري و ميزباني فوتسال جام باشگاه‌هاي آسيا در سال 2010، اين مسابقات در اصفهان برگزار شود.

رييس هيئت فوتبال استان اصفهان، تصريح‌كرد: وجود زيرساخت‌هاي مناسب در اصفهان، هتل‌هاي مناسب، وجود زمين‌هاي تمريني خوب و اعتماد كنفدراسيون فوتبال آسيا به مديريت ورزشي اصفهان از ديگر عواملي بود كه سبب شد اين شهر تاريخي ميزبان فوتسال جام باشگاه‌هاي آسيا باشد.

ابرقويي‌نژاد، افزود: پيش بيني مي‌كنيم اين مسابقات 12 روزه با استقبال خوب مردم روبرو شود. سالن ورزشي 25 آبان ورزشگاه نقش جهان محل اصلي برگزاري مسابقات است و 3 سالن پيروزي، مخابرات و آبفا محل تمرينات تيم‌هاي شركت كننده است.

وي خاطرنشان‌كرد: هتل عباسي محل استقرار نماينگان كنفدراسيون فوتبال آسيا، هتل‌هاي كوثر و آسمان براي اسكان تيم‌ها و هتل عالي قاپو به عنوان محل اسكان اصحاب رسانه ساير كشورها در نظر گرفته شده است.

رييس هيئت فوتبال استان اصفهان، گفت: تمام كارهاي اجرايي اين مسابقات بر عهده هيئت فوتبال است كه البته اداره ورزش و جوانان نيز اين هيئت را براي برگزاري بهتر مسابقات ياري خواهد كرد. اميدواريم با حمايت مردم اصفهان تيم تاسيسات دريايي نتايج درخشاني كسب كند.

ابرقويي نژاد، افزود: جاي خالي نماينده‌اي از اصفهان در اين مسابقات احساس مي‌شود. اميدواريم كه در آينده باز هم شاهد حضور درخشان تيم‌هاي اصفهاني در رقابت‌هاي بين المللي فوتسال باشيم.

****

http://isfahan.isna.ir//Files/News/Image/13942/51354.JPG

دونده ملی‌پوش اصفهانی می‌گوید مگر محمد سلطان حسینی رییس اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان دو شغله نیست؟ هر زمان که به شخصه به این اداره مراجعه کرده‌ام او حضور نداشته‌ و براي تدريس به دانشگاه رفته بود.

به گزارش تابناک اصفهان، رضا قاسمي در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه سطح مسابقات دو و میدانی کشور خوب بود، اظهارکرد: در اين رقابت‌ها توانستم با رکورد 10ثانيه و 47 صدم ثانیه مقام دوم را به دست بیاورم و با رکورد 20 ثانيه و 95 صدم ثانیه مقام اول دوي 200 متر را كسب كردم.

وی با اشاره به اینکه سطح دو و میدانی کشور و مسابقات آن با دنیا فاصله بسیار زیادی دارد، گفت: در مسابقات کشور نیز نفرات اول و دوم فاصله نزدیکی به یکدیگر دارند و جایگاه‌های دیگر فاصله بسیار زيادي با نفرات اول و دوم دارند. علت اصلی پس رفت دو و میدانی ایران، نبود اسپانسر و عوامل مالی است.

این دونده ملی‌پوش اصفهانی افزود: از سرپرست فعلی فدراسیون نمی‌توان انتظارات بالایی داشت، اما امیدوارم ریاست بعدی فدراسیون دو و میدانی بتواند مدیریت خوبی را بر روی این رشته ورزشی داشته باشد و مادر همه ورزش‌ها را در ایران شکوفا کنند.

قاسمی با انتقاد از عملکرد مديرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، تصریح‌کرد: مگر محمد سلطان حسینی رییس اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان دو شغله نیست؟ هر زمان که به شخصه به این اداره مراجعه کرده‌ام او حضور نداشته‌ و براي تدريس به دانشگاه رفته بود. امیدوارم شخصی سکان ورزش اصفهان را به دست بگیرد که برای ورزشکاران وقت داشته باشد و در دو جا مشغول كار نباشد.

وی اضافه کرد: زمانی که به مسابقات آسیایی رفتم یک افتخار برای اصفهانی‌ها بود، اما رییس اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان هیچ پیام تبریکی نداد، هیئت استان اصفهان از لحاظ مدیریتی خوب کار می‌کند، اما بازهم به خاطر نبود بودجه نمی‌تواند کاری انجام دهد.

این دونده ملی‌پوش اصفهانی با اشاره به اینکه قصد دارد رکورد ورود به المپیک را بگیرد، گفت: در حال حاضر برای تمرین از بودجه شخصی خود استفاده می‌کنم و فدراسیون فقط تا حدی کمک می‌کند، اما اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تا به حال هیچ کمکی به من نکرده است.

قاسمی ادامه داد: قصد دارم بعد از گرفتن مجوز ورود به المپیک و شركت در بازي‌ها از میادین ورزشي خداحافظی کنم.

****

http://isfahan.isna.ir//Files/News/Image/13942/51297.jpg

در این هفته ششمین دوره از رقابت‌های شترسواری قهرمانی کشور برگزار شد که اصفهان توانست رتبه دوم را کسب کند.

ششمین دوره مسابقات شترسواری قهرمانی کشور در روستای مصر شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان با قهرمانی نماینده کرمان در بخش انفرادی و استان کرمان در بخش تیمی به کار خود پایان داد.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، ششمین دوره مسابقات شترسواری قهرمانی کشور( مسافت 4 کیلومتر) روز گذشته (شنبه) به همت هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در روستای مصر شهرستان خور و بیابانک اصفهان برگزار شد.

در این مسابقات شترسوارانی از استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، قم، سمنان، ، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان شرکت کرده بودند و در نهایت در بخش انفرادی حسن طایفه رشیدی از کرمان، احمد درودگر از اصفهان، رضا شهولی بر از کرمان، محمد حسین عسگری از یزد، مجید افضل از اصفهان و دانیال بامری از سیستان و بلوچستان به ترتیب مقام‌های اول تا ششم را کسب کردند.

در بخش تیمی نیز تیم استان کرمان، تیم استان اصفهان و تیم استان یزد رده های اول تا سوم را کسب کردند.

حسن طایفه رشیدی از استان کرمان قهرمان این دوره، که در رقابت‌های دو سال قبل نیز به مقام قهرمانی دست یافته بود در این ارتباط به خبرنگار ایسنا، گفت: در تمامی مسابقات محلی، استانی و کشوری حضور می‌یابم و خوشبخاته مقام‌های قهرمانی زیادی به دست آورده‌ام.

وی یکی از دلايل برتری در رقابت‌های شتر سواری را استفاده از شتر مخصوص دویدن‌های سریع و همچنین قدرتمند برای مسافت‌های نسبتا بلند دانست و افزود: شتر باید در طول سال تمرین مناسب داشته تا بتواند برای رقابت‌ها کاملا آماده باشد.

همچنین احمد درودگر که از شهرستان خور و در تیم استان اصفهان حضور داشت و به مقام نایب قهرمانی دست یافت، در خصوص این مسابقات، گفت: در چند روز گذشته تمرنیات زیادی با شتر انجام دادم و خوشبختانه توانستم مقام دومی را به دست آورم.

وی همچنین برگزاری این رقابت‌ها را برای حفظ آداب و سنن كشور مفید دانست.

در ادامه رضا شهولی‌بر نفر سوم این مسابقات، اظهارکرد: سطح مسابقات همچون سال‌های گذشته بالا بود و تمامی حریفان با شترهای خوبی در میدان حضور یافتند.

به گزارش ايسنا؛ حرکات نمایشی توسط مجتبی کریم زاده قهرمان موتورسواری کراس آسیا و طناب کشی خردسالان از جمله برنامه‌های جنبی این دوره بود.

****

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1394/2/13/496164_163.jpg

اصفهانی ها در دوئل های این هفته نیز خوب درخشیدند و سپاهان به سوی قهرمانی و ذوب آهن هم برای کسب سهمیه گام برداشتند.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل میدان نیوز، تیم‌های اصفهانی در جدال با نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر موفق به کسب حداکثر امتیازات ممکن شدند.

در هفته‌ای که تراکتورسازی مدعی اول کسب عنوان قهرمانی در داربی تبریز به نتیجه‌ای بهتر از تساوی برابر گسترش فولاد نرسید و به نفع سایر مدعیان امتیاز از دست داد؛ سپاهان برابر استقلال خوزستان به پیروزی رسید تا فاصله‌اش با صدر جدول به یک امتیاز کاهش پیدا کند. پیروزی سپاهان برابر استقلال خوزستان چهارمین برد طلایی پوشان در دو فصل اخیر برابر تیمی است که هدایت آن را یک مربی سابقاً سپاهانی برعهده دارد. استقلال خوزستان که همچنان در رده سیزدهم جدول در بیم و امید سقوط و بقا به سر می‌برد حالا دیگر تبدیل به مهره شانس تیم اصفهانی شده است. پیروزی سپاهان در خانه استقلال از آنجایی برای زردپوشان ارزشمند و حایز اهمیت است که از دست دادن دو امتیاز مهم از سوی تراکتورسازی، دو هفته پیش از پایان لیگ چهاردهم، شانس سپاهان را به عنوان مدعی جدی عنوان قهرمانی حفظ کرده است.

شاید این نتیجه تضمینی برای قهرمانی سپاهان در هفته پایانی لیگ نباشد اما نگاهی به مسابقات باقی مانده سه تیم مدعی بالای جدولی نشان می‌دهد که اوضاع نماینده اصفهان برای بالابردن جام قهرمانی حتی بهتر از سایر رقباست.

سپاهان در هفته بیست و نهم و سی‌ام لیگ برتر به ترتیب به مصاف نفت مسجد سلیمان و سایپا می‌رود. حریف اول تیمی است که با ایستادن در انتهای جدول تقریباً امیدی برای بقا ندارد و دست و پا زدن در دیدارهای پایانی نیز سودی به حال آنها نخواهد داشت. اما آخرین رقیب سپاهان هم سایپایی است که روزهای بی تفاوتی را در میانه جدول پیگیری می‌کند چرا که نه شانسی برای صعود دارد و نه ترسی بابت سقوط. سپاهان در حالی دو حریف آسان را در هفته های سرنوشت ساز پایانی پیش روی خود می‌بیند که مصاف تراکتورسازی با استقلال و نفت با صبا و رقابت تراکتورسازی و نفت در هفته‌های بیست و نهم و سی‌ام می‌تواند تمام و کمال به سود سپاهان پایان یاید.

اما نکته به جا مانده از دیدار سپاهان در هفته بیست و هشتم برابر استقلال خوزستان گلزنی محرم نویدکیاست. کاپیتان سپاهان در حالی اولین گل تیمش در مصاف روز جمعه را به ثمر رساند که سیزده ماه از آخرین گل او برای سپاهان می‌گذشت. این اولین گل نویدکیا برای سپاهان در لیگ چهاردهم بود. سپاهانی‌ها امیدوارند این گل برای آنها خوش یمن باشد تا بار دیگر شنل قهرمانی را به دوش بیندازند.

نوارد بردهای ذوب آهن در هفته بیست و هشتم لیگ برتر هم ادامه پیدا کرد. ذوب آهنی که در هفته‌های اخیر تیم‌های مدعی نفت و فولاد را شکست داده بود روزهای پرامید خود را با شکست نفت مسجد سلیمان تداوم بخشید. بزرگ‌ترین اتفاقی که با پیروزی ذوب آهن برابر نفت مسجد سلیمان رقم خورد گذشتن این تیم از فولاد و رسیدن به رده چهارم جدول بود. ذوب آهنی که در نیم فصل نخست با ناکامی‌های خود امید را در دل هوادارانش کشته بود حالا عنوان صدرنشین نیم فصل دوم را یدک می‌کشد. شاگردان یحیی گل محمدی در هفته‌های اخیر نشان داده‌اند تحت تأثیر نام حریف قرار نمی‌گیرند. تیمی که فوتبال را روی زمین و با کیفیت بازی می‌کند رقابت با صدرنشین و قعرنشین چندان تفاوتی برایش ندارد. ذوب آهن این روزها نگاه آنالیزورهای فوتبال را به خود جلب کرده و با هر متر و معیاری که عملکرد این تیم مورد سنجش قرار بگیرد مشخص می‌شود تیم یحیی گل محمدی فوتبال را فراتر از الگویی که در لیگ ایران دیده می‌شود بازی می‌کند.

اما ذوب آهن علاوه بر اینکه با پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان یک پله در جدول صعود کرد کمکی غیرمستقیم نیز به سپاهان کرد. ذوب آهن با شکست نفت مسجد سلیمان این تیم را بار دیگر روانه قعر جدول کرد تا هفته آینده سپاهان برابر تیمی به میدان برود که عملاً شانسی برای بقا ندارد و احتمالاً بی انگیزه تر از قبل به میدان خواهد آمد. ذوب آهن پیش از این با شکست نفت و فولاد راه را برای رسیدن همشهری‌اش به صدر جدول باز کرده بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :