مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به نقش مبلغان در تبیین نهضت سرخ حسینی و احیای سیره امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در مبارزه با فساد، ظلم و ستمگری گفت: ۴۱۰ مبلغ بانو و آقا در دهه اول محرم به نقاط مختلف استان اعزام شدند.
کد خبر: ۳۱۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 16 October 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام سیدمحمد شریف حسینی کوهستانی با تسلیت ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش با بیان اینکه ماه محرم فرصت خوبی برای انتقال فلسفه قیام عاشورا و تبیین دین اسلام در جامعه است اظهار کرد: در این راستا باید از ظرفیت موجود در هیئت‌ها و مجالس عزاداری در جهت انتقال این فلسفه استفاده کرد.
وی با اشاره به استقبال خوب جوانان و نوجوانان از برنامه‌های هیئت‌های عزاداری در دهه اول محرم گفت: باید مسئولان و دست اندرکاران هیئت‌های مذهبی از این ظرفیت برای انتقال فرهنگ و شعور حسینی نهایت استفاده را داشته باشند.
حسینی کوهستانی با تاکید بر نقش مهم مبلغان و مبلغات در تبیین قیام عاشورا تصریح کرد: مبلغان و مبلغات با حضور در مجالس و محافل ماه محرم و عزاداری‌های حضرت امام حسین (ع) در انجام رسالت خود اهتمام خواهند داشت.
وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی هرساله با اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد و حسینیه‌های تلاش می‌کند که نقش خود را در تبیین این واقعه تاریخی برای اقشار مختلف به خوبی ایفا کند افزود: اعزام مبلغ به هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها نقش مؤثری در تبیین نهضت سرخ حسینی و احیای سیره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان در مبارزه با فساد، ظلم و ستمگری دارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اعزام ۴۱۰ مبلغ و مبلغه در دهه اول محرم به نقاط مختلف استان یزد گفت: از این تعداد ۱۵۰ مبلغ و مبلغه از روحانیون اعزامی از دفتر تبلیغات و مابقی از مبلغان و مبلغات بومی استان هستند.
وی تصریح کرد: از مجموع مبلغان اعزامی ۱۴۵ نفر مبلغ و ۵ بانوی مبلغ و از مجموع ۲۶۰ مبلغ و بانوی مبلغ بومی استان یزد۱۹۵ نفر مبلغ و ۶۵ نفر بانوی مبلغ هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار