کد خبر: ۳۱۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 16 October 2016


رئیس انجمن معلولان البرز گفت: جانمایی برای اجرایی شدن طرح دیوار 47 یرای توانمندان ویژه (معلولان) در این استان نیاز به مشارکت شهرداری ها دارد.

قباد باقری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروزه بهتر است به دلیل توانایی های ویژه ای که این قشر در جامعه دارند به نام معلول از آنان در جامعه یاد نشود بلکه از این افراد به نام توانمندان ویژه نام ببریم و آنها را به گروه های مختلف جامعه بشناسیم .

وی گفت: دیوار 47 مختص توانمندان ویژه ( سندروم دان ) است که جزئی از جامعه هستند و همانند همه افراد ، هر کدام با داشتن توانمندی های ویژه می توانند در بخش های مختلف ایفای نقش کنند.

وی اظهار کرد: توانمندان ویژه امروز به دلیل برخورداری از آموزش های مناسب در زمینه های مختلف دارای استعداد های خاصی هستند به گونه ای که افراد سالم از داشتن آن توانمندی برخوردار نبوده و حتی محروم هستند.

قبادی با اشاره به اینکه معلولیت محدودیت نسیت و نیاز به نگاه ترحم آمیز ندارد خاطرنشان کرد: در المپیاد های ورزشی بین المللی ورزشکار معلولی را می بینم که با کسب مدال برتر سجده شکر می کند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را می بوسد و اشک افتخار بر گونه هایش جاری می شود در حالی که این حرکت از ورزشکاران سالم در مسابقات دیگر به چشم نمی خورد یا کمتر دیده شده است.

وی گفت: معلولان و توانمندان ویژه در جامعه اخلاق مدار هستند زیرا این انجام و عمل به این ویژگی را در اولویت زندگی فردی و اجتماعی خود قرار داده اند.

رئیس انجمن معلولان البرز با اشاره به توانمندی های آموزشی ، هنری ، فرهنگی ، ورزشی ، فنی و ... این افراد که هر یک از این ویژگی ها متناسب با شرایط جسمی و ذهنی هر کدام از آنان متفاوت است.

باقری در ادامه از توانمندان ویژه به عنوان شهروندان توانمند و مهربان البرزی یاد کردو افزود: توانمندی و استعداد ویژه ای که در این معلولان وجود دارد حتی در افراد سالم در بخش های مختلف دیده نمی شود که این افراد شاخص باید به مردم استان معرفی شوند.

وی گفت: برای آشنایی شهروندان البرزی با توانمندان ویژه طرح دیوار 47 در استان مطرح شد که برای اجرایی شدن آن ستادی با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش ، دانشگاه علو پزشکی، بهزیستی ، شهرداری ،فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نیروی انتظامی ، ورزش و جوانان ، دادگستری تشکیل شد تا بسترهای مناسب برای این طرح نو که برای اولین بار در استان اجرا می شود فراهم آید.

رئیس انجمن معلولان البرزی ادامه داد: فرهنگ سازی در بخش آشنایی مردم با طرح 47 در این استان به خصوص در کرج نیاز به مشارکت تنگاتنگ رسانه های دیداری ، شنیداری و نوشتاری در این زمینه دارد.

قبادی بیان کرد: نامگذاری طرح به نام 47 برگرفته از اصلاح علمی است که به توانمندان ویژه ( سندرم دان ) که یک کروموزوم بیشتر از افراد معمولی دارند ،اختصاص یافته است.

وی در پایان خواستار جانمایی دیوارهای 47 از سوی شهرداری های البرز از جمله شهرداری کرج و مناطق شد تا شهروندان با توانمندی ها و سایر مسائل این گروه از جامعه آشنایی لازم را پیدا کنند و با این حرکت نو زمینه حضور این افراد در جامعه نیز فراهم آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار