کد خبر: ۳۱۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 16 October 2016


رئیس اتاق بازرگانی استان البرز از سفر یک هیأت هفت نفره پرتغالی به استان البرز خبر داد.

رحیم بنامولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: به منظور توسعه فعالیت‌های اقتصادی و همچنین تعاملات اقتصادی با کشورهای خارجی یک هیأت هفت نفره از کشور پرتغال به استان البرز سفر خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های کشور پرتغال می‌توانیم با تعاملات اقتصادی لازم به سمت توسعه اقتصادی و پیشرفت به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز خاطرنشان کرد: هم اکنون بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این استان فراهم است و لازم است تا با معرفی ظرفیت‌های این استان سرمایه‌گذاران خارجی بیشتری را به استان جذب کنیم.

بنامولایی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر هیأت هفت نفره پرتغالی به استان البرز گفت: این سفر روز سه‌شنبه و با هدف برقراری تعامل تجاری با فعالان اقتصادی استان البرز انجام می‌شود.

به گفته وی از کشور پرتغال می‌توان به عنوان پل ارتباطی مناسب به منظور حضور ایران در بازار آفریقا و آمریکای لاتین استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: هیأت تجاری پرتغال در زمینه نوشیدنی‌ها، بسته‌بندی دارو، بازیافت پلاستیک و تولید لوازم منزل به این استان سفر می‌کنند.

به گفته بنامولایی تاکنون هیأت‌هایی از اکراین، بوسنی، ایتالیا، کرواسی، لهستان، فرانسه و استونی برای برقراری روابط تجاری و بازرگانی به استان البرز سفر کرده‌اند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر هماهنگی‌های بیشتر بین دانشگاه و صنعت افزود: هم‌اکنون ناهماهنگی‌هایی در این زمینه وجود دارد که لازم است تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد تعاملات بیشتر بین دانشگاه و صنعت انجام شود

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه ساله جمعیت بسیاری از دانشجویان از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند افزود: این دانشجویان به دلیل عدم مهارت‌های کافی برای یافتن کار با مشکل مواجه می‌شوند و همین امر مشکل بیکاری را در جامعه بیشتر می‌کند.

بنامولایی با تأکید بر اینکه باید دانشجویان در زمان تحصیل براساس رشته تحصیلی مهارت‌های لازم را نیز کسب نمایند، تأکید کرد: این مهم کمک می‌کند تا دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی بستری را برای ایجاد اشتغال داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این راستا استفاده از فضاهای خالی و امکانات دانشگاه‌ها برای افزایش مهارت‌ها، متناسب با نیاز و الگوهای بومی امری ضروری محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر احیای صنایع نیمه‌ فعال و غیرفعال در استان البرز خاطرنشان کرد: مسؤولان در این استان باید توجه ویژه‌ای را به این مهم داشته باشند و با شناسایی واحدهای نیمه فعال و غیرفعال مسیر توسعه تولید را رونق بیشتری بخشیده و به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

بنامولایی خرید کالاهای ایرانی را نیز مهم ارزیایی کرد و بیان داشت: مردم نیز می‌توانند در حمایت از کالاهای ایرانی،‌ خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند.

به گفته وی تولیدکنندگان نیز باید در ساخت کیفیت کالاها را مورد توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب بازارهای ایران کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار