نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت :
حمید رضا خصوصی در این آیین با اشاره به جایگاه مقام معلم در دین اسلام اظهار داشت : خداوند متعال در درون انسان میل به علم آموزی و کمال را قرار داده است تا انسان بتواند به واسطه فراگیری دانش و دوری از جهالت به کمال و تعالی برسد.
کد خبر: ۳۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 05 May 2015
به گزارش تابناک گیلان  ، حمید رضا خصوصی در این آیین با اشاره به جایگاه مقام معلم در دین اسلام اظهار داشت : خداوند متعال در درون انسان میل به علم آموزی و کمال را قرار داده است تا انسان بتواند به واسطه فراگیری دانش و دوری از جهالت به کمال و تعالی برسد.

وی معلمان را از چهر ه های ماندگار برای بشریت برشمرد و اظهار داشت : معلمان درس گرفته مکتب عشقند و ایثار و همه تاریخ از آن معلم است و در یک روز و یک هفته نمی توان عظمت و شکوه معلم را ترسیم کرد. 

نماینده مردم صومعه سرا ترقی کشورها را در سایه علم آموزی دانست و اظهار داشت : علم باید توام با اخلاق باشد و به عنوان ابزاری برای ایجاد امنیت در جامعه از آن استفاده شود. 

وی افزود : معلمی قدم گذاشتن در روشنایی و شکستن آشکار گمراهی است و در عظمت مقام معلم همین بس که پیامبر (ص) به این که آموزگار است به خود افتخار می کند.

حمید رضا خصوصی افزود : اخلاص در عمل ، فروتنی و تواضع ، عشق و دوری از کبر از بارزترین صفات معلمان بزرگ تاریخ بشریت است که سبب جاودان ماندن آنها شده است. 

وی اظهار داشت : محصول تفکر و اندیشه معلمان جز پویایی نیست و معلم مبنای تحول جامعه است و کاملترین معلمان در راه تعلیم اندیشه و راه حقیقت در خون غلطیده و به شهادت رسیده اند. 

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای میرزا کوچک صومعه سرا نیز گفت : کمک به اقتصاد آموزش عالی و اقتصاد خانوارها از جمله نقش های دانشکده فنی و حرفه ای در آموزش عالی کشور است.

مقداد خصوصی با اشاره به اینکه اهم سیاست این دانشکده بر روی ایجاد سرمایه های مهارتی و کار آفرین است اظهار کرد : امروزه دانشگاه ها نقش آفرینی بالایی را در این امر پیدا کرده اند و در جهت شکل دادن به ارتقای تمدن بر پایه دانش خط پیشتازی را در پیش گرفته اند. 

وی افزود : دین مبین اسلام عالم را از مجاهد و از عابد برتر می داند چون عالم در هدایت گری و شفای جسمی جامعه قدم بر می دارد.

شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار