کارشناس ارشد امور اقتصادی برنج کشور گفت: چون برای بالا بودن قیمت برنج ایرانی مشتری وجود ندارد، قیمت افت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۱۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 18 October 2016
خانکشی‌پور گفت: پیش‌بینی می‌شود که قیمت برنج از روند کاهشی برخوردار باشد، چون با ورود برنج وارداتی واسطه‌ها مجبورند محصول خود را به بازار وارد کنند و چون برای بالا بودن قیمت برنج ایرانی مشتری وجود ندارد، قیمت افت خواهد کرد.

وی درباره واردات برنج با وجود ممنوعیت خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت محصول ایرانی به این اندازه بالا باشد، دولت برای رفع نیازهای جامعه، چاره‌ای جز واردات ندارد و اقدامی که برای ایام تاسوعا و عاشورا انجام شد، عقلانی بود.

خانکشی‌پور ادامه داد: اگر واردات انجام نمی‌شد، قیمت برنج ایرانی بیش از این‌ها افزایش می‌یافت که این امر به صلاح نبود.

وی در ادامه افزود: بر اساس آمار،‌ نیاز سالانه کشور به برنج سه میلیون تن است که دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن از تولید داخل تأمین شده و مابقی باید وارد شود.

استاد اقتصاد دانشگاه مجامع علمی کاربردی جهاد کشاورزی افزود: هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی در شمال کشور ۱۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با افزایش قیمت این محصول در سال‌های گذشته، رشد بالایی داشته است و باید 2000 تومان ارزان‌تر از این می‌بود.

خانکشی‌پور تصریح کرد: هرچند که برنج‌کاران محصول خود را امسال با قیمت بالا فروخته‌اند، اما دود آن در سال آینده به چشم خودشان خواهد رفت، چون ممکن است سود خوبی نصیبشان نشود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار