رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از رایزنی برای اخذ مجوز فعالیت ۵۰ شرکت دانش‌بنیان تا پایان سال جاری در استان خبر داد
کد خبر: ۳۱۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 19 October 2016
به گزارش تابناک اردبیل، عبدالقیوم قلی پوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های تعاونی‌های اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند.

وی افزود: بیش از ۷۵ شرکت متقاضی برای دریافت فعالیت دانش‌بنیان در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال مجوز فعالیت ۵۰ شرکت را دریافت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به شناسایی تعاونی‌هایی که بتوانند فعالیت دانش‌بنیان داشته باشند، ادامه داد: این تعاونی‌ها بعد از احراز شرایط می‌توانند از مزایای قانونی شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شوند.

قلی پوری این مزایا را شامل معافیت‌های مالیاتی و گمرکی دانست و افزود: علاوه بر این تا سه میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق نوآوری به این واحدها پرداخت می‌شود؛ در عین حال تسهیلات ۳۰۰ میلیارد ریالی ترجیحی نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات ارتباط مستقیم با پارک علم و فناوری ندارند، ادامه داد: پارک صرفاً شرکت‌ها را برای دریافت تسهیلات معرفی می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان به ارائه تسهیلات به شرکت‌های مستقر در پارک نیز اشاره کرد و افزود: از جمله تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و حمایت الکترونیک پیش‌بینی شده است.

قلی پوری افزود: پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی از محل معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری به ۲۰ شرکت دانش‌بنیان نیز در مرحله نهایی سازی است و امید می‌رود در آبان ماه عملیاتی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار