رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در کاشان:
تابناک: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر مدیریت در برابر تغییر اقلیم و نگاه ویژه به بحران آب گفت: ۵۲۰ شهر با کمبود و یا تنش آب مواجه بوده که از این تعداد ۱۳ شهر مرکز استان هستند.
کد خبر: ۳۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 05 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، اسماعیل نجار ظهر امروز نخستین همایش ملی فضای سبز کم آب در دانشگاه کاشان اظهار داشت: 520 شهر با کمبود و یا تنش آب مواجه بوده که از این تعداد 13 شهر مرکز استان هستند.

وی با تاکید بر مدیریت در برابر تغییر اقلیم و نگاه ویژه به بحران آب افزود: در این مقوله نه تنها مسئولان دولتی و کشوری بلکه تمام مسئولان و مردم باید در راستای حفظ و صیانت از فضای سبز همکاری داشته باشند.

معاون وزیر کشور با اشاره به ایجاد فضای سبز مناسب همراه با محیط و شرایط ویژه برای شهروندان تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش تکنولوژی مواجه هستیم که باید فضای سبز در وهله نخست حفظ شود.

وی با بیان اینکه کود و تغذیه مناسب و ارتقای فضای سبز در بعد کمی و کیفی از موارد حائز اهمیت حفظ فضای سبز بوده، گفت: تفکیک و آبیاری فضای سبز که با آب شرب تامین می شود، از جمله مواردی است که باید به آن رسیدگی کرد.

نجار کاشت، داشت و برداشت محصول را حائز اهمیت دانست و افزود: قوانین باید اصلاح شده و با نگاه علمی و کارشناسی مشکلات را رفع کرد.

وی با تاکید بر اینکه با کمبود آب در کشور مواجه و نیازمند فضای سبز هستیم، گفت: حفظ محیط زیست و فضای سبز از دلایل مهم محیط شهری محسوب می شود که باید در حفظ و نگه داری آن کوشا بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مسئولان نباید به سمت وسوی فضای سبز مصنوعی بروند، چراکه این کار زیبا و پسنیده نبوده، اظهار داشت: هر اندازه کمبود آب بیشتر باشد، مدیریت باید جامع تر و علمی تر باشد.

وی گفت: امروزه کمبود آب به 65 تا 70 درصد رسیده و با برنامه ریزی دقیق تر و مدیریت بهتر می توان این مشکل را برطرف کرد.

به گزارش تسنیم، نخستین همایش ملی فضای سبز کم آب با حضور اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شهرداری های کل کشور، دانشگاهیان و اساتید و کارشناسان به مدت 2 روز در تالار علامه فیض دانشگاه کاشان برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار