کد خبر: ۳۱۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 19 October 2016


رئیس جهاد کشاورزی استان البرز گفت: رسیدن به فناوری‌های روز دنیا صنعت کشاورزی را به سمت توسعه و خودکفایی محصولات می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید مجید موسوی ظهر امروز در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه ملی تخصصی زیرساخت کشاورزی که در موسسه گلستان گل‌شهر کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت کشاورزی یکی از مهم‌ترین صنایع مهم در کشور به شمار می‌رود که می‌تواند سهم بسیار مهمی را در توسعه اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: در این راستا باید به این صنعت توجه ویژه و اساسی داشته باشیم و با رفع کمبودها و مشکلات در این بخش بتوانیم صنعت کشاورزی را به سمت تحولات اساسی سوق دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز یکی از راهکارهای اساسی برای رسیدن به اهداف مورد نظر در زمینه کشاورزی را دستیابی به فناور‌ی‌های روز دنیا در زمینه کشاورزی عنوان کرد و افزود: با دستیابی به این فناوری‌ها می‌توانیم به سمت توسعه کشاورزی و خودکفایی در محصولات پیش برویم.

موسوی در ادامه سخنان خود یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات امروز صنعت کشاورزی را کمبود آب عنوان کرد و بیان داشت: مدیریت منابع آب یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام دهیم، چراکه تا سال 2025 در عین افزایش میزان مصرف آب کشاورزی در کل جهان، دامنه استفاده از آن محدودتر خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز به عنوان قطب تولید علوم کشاورزی محسوب می‌شود، ‌خاطرنشان کرد: این استان دارای مراکز تحقیقاتی و علمی بسیاری است که می‌توانیم با وجود یک چنین مراکز علمی و تحقیقاتی و ظرفیت‌های موجود در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی به ویژه باغی و گلخانه‌ای اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در بخش کشاورزی را مهم خواند و گفت: اقتصادی کردن این بخش و توسعه طرح‌های کشاورزی در این استان از مهم‌ترین اولویت‌ها است.

موسوی بیان داشت: استان البرز در تولیدات دام و طیور، نظیر تخم‌مرغ، ماهیان زینتی و شیر دارای رتبه‌های شاخص بوده و در تولید محصولاتی نظیر هلو و شلیل، آلو و گوجه، گلابی قارچ خوراکی، گل شاخه بریده و نهال حائز رتبه اول است.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری نمایشگاه ملی زیرساخت‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه دستاوردها و تولیدات استاندارد را در زمینه کشاورزی به نمایش گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار