کد خبر: ۳۱۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 19 October 2016


وزیر ارتباطات و تکنولوژی‌های نوین جمهوری آذربایجان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده روابط ایران و آذربایجان گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رامین‌ قلی‌‌زاده عصر امروز به همراه مقامات بلندپایه کشوری از منطقه ویژه اقتصادی پیام و فرودگاه پیام مستقر در استان البرز بازدید کرد.

در بخشی از این بازدید، قلی‌زاده طی سخنانی اظهار داشت: جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران روابط اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای دارند و این روابط طی سال‌های اخیر در حال توسعه و گسترش است.

وی افزود: تدابیری اندیشیده شده که این روابط در سال‌های آینده افزایش و گسترش یافته و شواهد خوبی در این زمینه وجود دارد.

وزیر ارتباطات و تکنولوژی‌های نوین جمهوری آذربایجان با اشاره به حضور خود در ایران گفت: طی دو روز اخیر گفت‌وگوهای خوب و سازنده‌ای با مسؤولان ایران به ویژه در مدیران پست داشتیم.

قلی‌زاده ادامه داد: با حضور در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام در استان البرز نیز شاهد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوب این منطقه هستیم و آماده مشارکت در این پروژه هستیم.

وی بیان داشت: پیشنهاد داده‌ایم که یک دفتر نمایندگی از سوی جمهوری آذربایجان در فرودگاه پیام مستقر و راه‌اندازی شده و در حوزه حمل و نقل هوایی فعالیت کند.

وزیر ارتباطات و تکنولوژی‌های نوین جمهوری آذربایجان تاکید کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در این استان البرز وجود دارد و تلاش می‌کنیم تا در فرودگاه پیام و همچنین منطقه ویژه اقتصادی پیام سرمایه‌گذاری کنیم و برای این کار آماده هستیم.

* برنامه‌ریزی در جهت توسعه همکاری‌های نوین ایران و آذربایجان

بر اساس این گزارش، مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران نیز که در این بازدید حضور داشت، طی سخنانی گفت: تجارت الکترونیک در دنیای امروز جایگاه ویژه‌ای داشته و جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش دارد تا در این تجارت جهانی سهیم باشد.

حسین مهری اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت‌ها و استعدادها و پتانسیل‌های خوبی برای افزایش همکاری در حوزه تجارت الکترونیکی با دیگر کشورها داریم و کشورهای مختلف نیز به این توانمندی‌ها اذعان دارند.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای اصلی در توسعه تجارت الکترونیکی به روزرسانی خدمات پستی است، گفت: فرودگاه پیام دارای پتانسیل‌های ارزشمندی در این حوزه است و کشورهای مختلف استقبال خود را برای سرمایه‌گذاری در این فرودگاه و همچنین منطقه ویژه اقتصادی پیام اعلام کرده‌اند.

مدیرعامل پست افزود: بسترهای بسیار خوبی در حوزه هاب پستی و به ویژه پست لجستیکی در فرودگاه پیام فراهم شده و جمهوری آذربایجان نیز از جمله کشورهایی است که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش بوده و این علاقه‌مندی را اعلام کرده‌اند.

مهری گفت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در فرودگاه پیام استفاده شود و در صورت تحقق این مهم و افزایش پروازهای منظم، شاهد توسعه روابط تجاری ایران خواهیم بود.

* قراردادهای تجاری ایران و آذربایجان در فرودگاه پیام به زودی منعقد می‌شود

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز در بخشی از این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: امروز مذاکرات خوبی با مسؤولان جمهوری آذربایجان در حوزه‌های مختلف به ویژه تجارت الکترونیک و حمل و نقل هوایی داشتیم.

سعید زرندی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی نیز میان دو طرف در دستور کار قرار گرفته و بر اساس آن نمایندگی شرکت سیلک به آذربایجان داده می‌شود و از سرمایه‌گذاری این کشور در فرودگاه و منطقه اقتصادی پیام استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: مذاکرات خوبی انجام دادیم و مقرر شد که کارشناسان و نمایندگان دو طرف برای عقد قرارداد ارتباط بیشتری با هم داشته و امیدواریم به زودی شاهد منعقد شدن قراردادهایی که منافع دو طرف را تامین می‌کند، باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار