شهردار اردبیل گفت: طرح تفصیلی شهر اردبیل در مرحله بازنگری است که امیدواریم تا آخر سال آینده این بازنگری‌ها تکمیل و مراحل تصویب و اجرای آن را شاهد باشیم.
کد خبر: ۳۱۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 20 October 2016

 

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در مورد چهار طرح جامع شورابیل، تفصیلی و طرح جامع شهر اردبیل و طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهری اظهار کرد: همه این طرح‌ها در مراحل مختلف در حال تصویب و یا ابلاغ و اجرا هستند.

وی تصریح کرد: طرح تفصیلی شهر اردبیل در مرحله بازنگری است که امیدواریم تا آخر سال آینده این بازنگری‌ها تکمیل و مراحل تصویب و اجرای آن را شاهد باشیم.

شهردار اردبیل با بیان اینکه طرح جامع اردبیل سال 92 تصویب و ابلاغ شده است، گفت: هیچ مشکلی در این زمینه و عملیاتی شدن آن وجود ندارد.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه طرح تفصیلی اردبیل نیز بعد از سپری شدن یک دهه از سال گذشته در مرحله بازنگری قرار گرفته است، افزود: در کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی و فنی ماده پنج این طرح در حال بازنگری است که امیدواریم در سال 96 تکمیل و تصویب شده و زمینه اجرایی آن فراهم آید.

مشاور خارجی برای شورابیل پیشنهاد می‌دهد

شهردار اردبیل به طرح جامع شورابیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: این طرح نیز در کمیته فنی و کمیسیون ماده پنج در حال تصویب نهایی است و تنها برای اخذ نظر مشاور خارجی به کمیسیون ارجاع داده شده بود که در روزهای گذشته نظر مشاور خارجی نیز گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طرح پیشنهادی شهرداری برای سرمایه‌گذاری در شورابیل در قالب پروژه‌های زیربنایی و روبنایی بر مبنای طرح جامع شورابیل است که با نظر موافق مشاور طرح پیشنهاد شده است.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: اجرای این پروژه شامل تالار، رستوران، کافی‌شاپ، شهر بازی و... در مسیر ارتقا سلامت و بر مبنای نشاط اجتماعی و افزایش رفاه عمومی مردم انجام شده که امیدواریم در یک کار تفاهمی و مشترک با مشارکت سرمایه‌گذار بومی شاهد اجرای آن باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه اردبیل منوط به مشارکت بخش خصوصی و لازمه آن فراهم کردن بستری مناسب برای ایجاد زیرساخت‌ها در شورابیل است، ادامه داد: تمامی کاربری‌ها و طرح‌های پیشنهادی در دریاچه شورابیل بر مبنای طرح جامع است و ما خارج از آن هیچ پیشنهادی نکرده‌ایم.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه طرح بلاتکلیفی نداریم بلکه همه بر مبنای طرح‌های جامع در حال اجرا و یا اخذ مجوز نهایی است، اظهار کرد: به زودی با جمع‌بندی نظرات مشاوران داخلی و خارجی طرح جامع شورابیل به تصویب نهایی می‌رسد.

تملک و تخریب 30 ملک در میدان نیار

شهردار اردبیل در مورد آخرین وضعیت میدان نیار و تخریب و تملک زمین در این محدوده گفت:‌ در فصل کاری امسال انبوهی از کارهای عمرانی در این منطقه انجام شد و ما با تملک زمین از انواع مختلف اقدام به تخریب آن کردیم.

وی با یادآوری اینکه برای این طرح منابع اعتباری کافی با هدف تملک، تخریب و تعریض پیش‌بینی شده بود، افزود: در مقطعی این طرح برای تصویب در شورای ترافیک به این شورا ارجاع داده شده که امیدواریم هر چه سریعتر شورای ترافیک طرح ما را در احداث میدان نیار به تصویب نهایی برساند.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه در چند ماه گذشته 30 ملک در این منطقه تخریب و با صاحبان آن به توافق رسیده‌ایم، تصریح کرد: دو سه مورد تملک در این منطقه باقی مانده که با تأمین اعتبار مورد نیاز تملک انجام شده و با مصوبه شورای ترافیک کار اجرایی در این پروژه به جد دنبال می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
آخرین اخبار