نیک اندیشان دارابی مقیم تهران در خلال جشنواره ای دور هم جمع شدند و قول ساختن مدرسه در شهر و زادگاهشان را دادند. تا باشد ازین جشنواره ها و ازین گرد همایی ها که به چنین نتایج خوبی منتج می شود و اگر فقط 10 درصد همایش های برگزار شده در کشورمان اینچنین نتایجی داشت وضعیت الان طور دیگری بود.نشستی که با کمک چند صد میلیونی این افراد نیک اندیش به ساخت مدرسه همراه بود.
کد خبر: ۳۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 06 May 2015
تابناک فارس:نیک اندیشان دارابی مقیم تهران در خلال جشنواره ای دور هم جمع شدند و قول ساختن مدرسه در شهر و زادگاهشان را دادند.
تا باشد ازین جشنواره ها و ازین گرد همایی ها که به چنین نتایج خوبی منتج می شود و اگر فقط 10 درصد همایش های برگزار شده در کشورمان اینچنین نتایجی داشت وضعیت الان طور دیگری بود.
این حرکت نیک اندیشان دارابی واقعا جای سپاس و قدر دانی دارد و باشد که دارندگان و متمولان دیگر شهرستان ها برای شهر و زادگاه خود هم که شده چنین اقدامات پسندیده ای انجام دهند.
رییس اداره آموزش و پرورش داراب در این آیین گفت:55 مدرسه این شهرستان از سال 60 تا 69 و 104 مدرسه هم قبل از سال 60 ساخته شده اند که قدمتی بیش از 33 سال دارند و با توجه به زمان ساخت 94 مدرسه نزدیک به 35 درصد کل فضاهای آموزشی این شهرستان نیاز به تخریب دارند.

فیروزی گفت: آموزش و پرورش داراب دارای 270 فضای آموزشی است که از این تعداد 55 مدرسه از سال 80 تا 93 و 56 مدرسه هم از سال 70 تا 79 ساخته شده است.

وی با ارایه گزارشی از وضعیت آماری دانش آموزان شهرستان داراب گفت: از سال 79 سیر نزولی آمار دانش آموز تا سال تحصیلی 91-90 ادامه داشته است؛ اما از سال 92-91 سیر صعودی دانش آموزان شروع شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش داراب اظهار کرد: احداث ساختمان جدید اداری آموزش و پرورش، ساخت سالن اجتماعات فرهنگیان، ایجاد مرکز رفاهی و آموزش فرهنگیان، تکمیل و تجهیز استخر و تکمیل فضاهای سبز و درختکاری اردوگاه 25 هکتاری از نیازهای اساسی آموزش و پرورش شهرستان هستند.

در ادامه این همایش پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه قرائت شد.

حضور چهره های سیاسی از جناح های مختلف ازجمله مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری، نمایندگان ادوار مختلف مجلس و برخی از نخبگان علمی و تحصیلکرده های دارابی در این همایش قابل توجه بود.

در این همایش که با حضور مدیرکل نوسازی مدارس فارس برگزار شد، حاج جلیل مجاهد مبلغ پنج میلیارد ریال برای ساخت یک آموزشگاه در داراب، منوچهری مبلغ سه میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در زادگاهش لایزنگان و خانواده شهید شهسواری مبلغ یک میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در پاسخن و احداث نمازخانه مدرسه شهید شهسواری پاسخن اختصاص دادند.

همچنین خیرین جنت شهر شهرستان داراب نیز در مجموع نسبت به تامین سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای مدرسه سازی اعلام آمادگی کردند.

بر اساس این گزارش، سازمان نوسازی مدارس فارس هم هفت میلیارد ریال برای ساخت بزرگ ترین و مدرن ترین مرکز آموزشی در داراب در نظر گرفت.

فرماندار شهرستان داراب هم چهار میلیارد ریال از محل دو درصد درآمد نفت و گاز و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی هم دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 180 به مدرسه سازی اختصاص دادند.

خانواده های مبرا، الحانی، دکتر قوهستانی و ابوطالب کشتکار نیز مبالغی را به امر مدرسه سازی در داراب اهدا کردند.

اما این همایش یک خیر بزرگمرد کوچک نیز داشت؛ پارسا قهرمانی نوزاد هشت ماهه مبلغ یک میلیون ریال به امر مدرسه سازی شهرش کمک کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Germany
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
سلام خدا قوت حاج جلیل مجاهد اجرتان با خدا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار