مرحله نهایی لیگ کشتی فرنگی کشور
کشتی‌گیران تیم هیأت کشتی استان قم در نخستین مسابقه خود از مرحله پایانی رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور موفق به شکست تیم فلک الافلاک تهران شدند.
کد خبر: ۳۱۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۶ 23 October 2016
به گزارش تابناک قم، مرحله دوم و پایانی مسابقات لیگ کشتی قهرمانی باشگاه‌های کشور در هر دو رشته آزاد و فرنگی طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کشتی به میزبانی تهران به انجام می‌رسد و کشتی‌گیران تیم‌های حاضر در این لیگ برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند.

این مرحله از رقابت‌ها علاوه بر تلاشی که تیم‌ها برای رسیدن به عنوان قهرمانی انجام می‌دهند، به سبب اینکه صادر کننده مجوز حضور در مسابقات کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی جام باشگاه‌های 2016 جهان در اوکراین و مجارستان محسوب می‌شود، دارای حساسیت و اهمیت خاصی است.

بعد از انجام مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های مرحله دوم و نهایی مسابقات لیگ کشتی باشگاه‌های کشور در خانه کشتی شماره یک تهران، با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون کشتی، این مرحله به مدت دو روز جریان دارد تا تیم‌های برتر مشخص شوند.

در حالی که رقابت‌های مرحله دوم و پایانی لیگ برتر کشتی باشگاه‌های کشور با مصاف چهار تیم در رشته کشتی آزاد و پنج تیم در رشته کشتی فرنگی برگزار می‌شود، خانه کشتی شماره دو تهران میزبانی رقابت تیم‌های مدعی کسب سهمیه جام باشگاه‌های جهان را انجام می‌دهد.

در حالی که تیمی با نام هیأت کشتی استان قم به این رقابت‌ها اعزام شده است، تیم‌های شرکت کننده در یک گروه به شکل دوره‌ای به مصاف یکدیگر رفته در حالی که تیم هیأت کشتی نماینده قم در این رقابت‌ها است و جمعی از بهترین‌های کشتی قم عضو این تیم هستند.

در حالی که در رشته کشتی آزاد مرحله پایانی مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور تیم‌های بیمه رازی، رعد پدافند هوایی تهران، ستارگان کاشان و ستارگان ساری برای به دست آوردن مقام قهرمانی و رسیدن به سهمیه ایران در جام باشگاه‌های جهان به روی تشک رفته‌اند، قم در این رشته نماینده‌ای ندارد.

اما تیم هیأت کشتی قم در مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور با تیم‌های بیمه رازی، شهدای مدافع حرم اندیمشک، فلک ‌الافلاک تهران و سینا صنعت ایذه رقابت می‌کند و در نخستین گام توانست تیم فلک ‌الافلاک را در پایان هشت وزن با نتیجه 6 بر دو شکست دهد و گام نخست را محکم بردارد.

این در حالی است که علیرضا نجاتی در وزن 50 کیلوگرم، ابوالفضل زینتی‌رفاه در وزن 55 کیلوگرم، علی‌اصغر پاسالاری در وزن 60 کیلوگرم، مهدی عباسی در وزن 66 کیلوگرم، محمدعلی حیدری در وزن 74 کیلوگرم، محمدرضا رضایی در وزن 94، علی‌اکبر حیدری در وزن 96 کیلوگرم و مهدی جلالی در وزن 120 کیلوگرم عضو تیم هیأت قم هستند.

در نخستین روز رقابت‌های رشته کشتی  فرنگی تیم بیمه رازی با نتیجه هشت بر صفر فلک الافلاک تهران را مغلوب کرد، سینا صنعت ایذه با حساب 6 بر دو از سد تیم شهدای مدافعین حرم اندیمشک عبور کرد، بیمه رازی برتری قاطع هشت بر صفر خود را در دومین کشتی با شهدای مدافعین حرم اندیمشک تکرار کرد و هیأت کشتی قم نیز 6 بر دو از سد تیم فلک الافلاک تهران گذشت تا با روحیه‌ای مطلوب به مصاف دیگر رقبا برود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار