بررسی روزنامه های اصفهان در چهارشنبه
تابناک: روزنامه های اصفهان در روز چهارشنبه به بررسی مسائلی همچون راهكار استاندار براي زنده كردن گاوخوني مبنی بر زنده کردن آن با پساب و فریب دختران جوان
 توسط آقای مدیر پرداختند.
کد خبر: ۳۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 06 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در روز چهارشنبه به بررسی مسائلی همچون راهكار استاندار براي زنده كردن گاوخوني مبنی بر زنده کردن آن با پساب و فریب دختران جوان
 توسط آقای مدیر پرداختند.



روزنامه نسل فردا
درباره فریب دختران جوان
 توسط آقای مدیر 
نوشت: پس از چند ماه تلاش ، پلیس پایتخت توانست کلاهبرداری را دستگیر کند که خانم های جوان را به بهانه استخدام و همچنین ازدواج فریب می داد ...

 بیش از صد میلیون تومان پول دادم تا استخدام شوم 
اول بهمن ماه سال گذشته خانمی با مراجعه به پلیس پایتخت ، اعلام کرد فردی به بهانه استخدام ، اقدام به کلاهبرداری میلیونی از من کرده است . وی افزود: این شخص خود را یکی از مدیران ارشد پروژه های نفتی معرفی کرد و مدعی بود که با توجه به ارتباطات خوبی که با برخی از مدیران شرکت های نفتی دارد، می تواند افراد را در مشاغل مدیریتی همراه با حقوق های چند میلیون تومانی استخدام کند .
دختر جوان افزود: من از او خواستم تا مرا نیز استخدام کند و او گفت برای تسهیل در استخدام به عنوان یکی از مدیران شرکت های نفتی می‌باید به بهانه های مختلف از جمله هدیه دادن، مبالغی را به برخی افراد پرداخت کند و به این شیوه و طی 49 فقره ، مجموعا مبلغ 157 میلیون تومان از من پول دریافت کرد ، اما با وجود پرداخت این پول ، هیچ خبری از استخدام نشد و هر بار نیز به بهانه های مختلف و رفتن به مأموریت خارج از کشور، ناپدید می شد تا اینکه نهایتا پس از مدتی که وی پاسخگوی تماس های مکرر من نبود ، به آدرسی که از منزلش داشتم مراجعه کردم ، اما دیدم از آنجا رفته است . 

 شناسایی دختران جوان فریب خورده 
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری از این خانم جوان ، کارآگاهان با بررسی پرونده شکایت های مشابه ، موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و شکات خانمی شدند که تمامی آنها توسط فردی به نام "ونداد" که خود را از مدیران ارشد شرکت های نفتی جنوب کشور معرفی کرده بود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند . 
 شناسایی کلاهبردار در بین مجرمان سابقه دار 
با توجه به شیوه و شگرد متهم در معرفی خود به عنوان یکی از مدیران شرکت های نفتی و استفاده از شیوه و شگرد استخدام در شرکت‌های نفتی ، تأسیس دفاتر بیمه ، طرح پیشنهاد ازدواج و غیره با انگیزه کلاهبرداری ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این شخص می باید یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری باشد‌؛ لذا اقدامات جهت چهره نگاری از مالباختگان و شناسایی تصویر متهم در دستور کار قرار گرفت و نهایتا تصویر یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری به نام رضا مورد شناسایی قرار گرفت . 
بررسی سوابق رضا نشان داد که وی از سال 1379 تاکنون بیش از 15 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف به ویژه کلاهبرداری ، کسب مال نامشروع ، سرقت ، خیانت در امانت و ... در شهرهای مختلف تهران ، اهواز ، بوشهر ، شیراز و دشت آزادگان دستگیر و روانه زندان شده است . 
 دستگیری متهم در آخرین مخفیگاه 
با شناسایی دقیق هویت متهم ، آخرین مخفیگاه وی شناسایی و نهایتا متهم در زمان مراجعه به مخفیگاهش دستگیر شد . 
متهم پس از مواجهه حضوری با شکات و مالباختگان ، صراحتا به کلاهبرداری از تمامی آنها تحت عنوان مدیر ارشد شرکت های نفتی و همچنین
 "طرح پیشنهاد ازدواج" به این افراد اعتراف کرد .


http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg

روزنامه نصف جهان
در گزارشی به بررسی راهكار استاندار براي زنده كردن گاوخوني مبنی بر زنده کردن آن با پساب نوشت: طـي 24 سـاعـت گـذشتـه گـاوخـونـي مـهـمـتـريـن مـوضـوعـي بـود كـه از زبـان سـكاندار امور اجـرايـي اسـتـان شنيده شد تا او براي حل مشكل اين تالاب خشك شده، راه جديدي ارائه كند. همراستا با استاندار، رئيس پژوهشگاه محيط زيست اصفهان هم از حقابه تالاب گاوخوني صحبت كرد و تأكيد كرد كه ايـن حقـابه بايد تأمين شود و از بازيافت پسماندهاي انساني و آب خام آن در حوزه صنعت استفاده گردد، چرا كه اگر اين اتفاق نيافتد معلوم نيست اصفهان در آينده به واسطه خشك شدن زاينده رود با چه خطراتي مواجه شود و اين همه در حالي است كه فعلاً وضعيت اين تالاب در صدر گفته هاي مديران استان است اما آنـچـه در عـالم واقع رخ داده و مي دهد اين است كه گاوخوني فعلاً خشك است و هيچ راهكاري هم براي آن به مرحله اجرا نرسيده است.

‌‌گاوخوني كانون بالقوه توليد ريزگردها ‌

رســول زرگــرپــور كــه در جـلـســه بــررسـي مشكـلات فاضلاب شهرهاي خميني شهر، درچه و فلاورجان سخن مي گفت مسئله تالاب گاوخوني را از مسائل مـهـم اجـتـمـاعـي خواند و اظهار داشت: نگراني هايي درباره عدم تأمين آب تالاب گاوخوني براي دو سال آينده وجود دارد كه بايد مرتفع شود.

وي تصريح كرد: راهي جز انتقال پساب ها به تالاب گاوخوني جهت مبارزه با ريزگردها وجود ندارد زيرا در غـيــر ايــن صــورت در پـنــج سـال آينـده اصفهـان بـا مشكلات زيادي درباره ريزگردها مواجه خواهد شد.

وي بـا اشـاره بـه انتقال 60 كيلومتر از پساب در شرق اصفهان به تالاب گاوخوني گفت: عمليات اين انتقال بـه خـوبـي در حـال انجـام اسـت و بـايد با عزم استاني تسريع شود.

گاوخوني نام تالابي در فلات مركزي ايران در استان اصفهان در انتهاي مسير رودخانه زاينده رود است كه 167 كيلومتري جنوب شرق اصفهان و در كنار شهر ورزنه واقع شده است. ‌

زاينده رود كه در سال هاي اخير با پديده خشكسالي و كاهش روز افزون منابع آبي روبروست ديگر قادر به تأمين آب تالاب گاوخوني نيست و بدين سبب اين تـالاب كـه در كنـوانسيون رامسر درزمره تالاب هاي بين المللي قرار گرفته ،از يك گستره وسيع آبي ، گياهي و جانوري به پهنه اي خشك و رو به اضمحلال بدل شده است.

استـانـدار اصفهـان همچنين با تأكيد بر اينكه موضوع حقابه زيست محيطي رودخانه زاينده رود و تالاب گاوخوني بايد از طريق مسئولان وزارت نيرو مدنظر قـرار گيـرد، افـزود: وزارت نيـرو نبـايد براي باقيمانده پساب تصميم گيري كند چرا كه مديريت ارشد استان نـــگـــــران اصـــفـــهـــــان در پـــنـــــج ســـــال آيـــنـــــده دربــــاره ريزگردهاست.

وي هــمــچــنــيــن خــواهــان تـعـيـيــن تـكـلـيــف شـبـكــه و تصفيه خانه خميني شهر و شهرهاي حاشيه رودخانه زايــنــــده رود تــــوســــط شــــركــــت آب و فــــاضـــلاب و اجرايي شدن آن در اسرع وقت شد.

استاندار اصفهان با بيان اينكه مشكل آب نيروگاه بايد به صورت منطقي حل و در ده روز آينده مدل مشاركتي ايــن طــرح ارائـه شـود، اظهـار كـرد: بـايـد آب نيـروگـاه اسلام آباد (درچه) تا زمان اجراي پروژه انتقال پساب شهرهاي خميني شهر و فلاورجان از طريق وزارت نيرو تأمين شود.

وي افـزود: هـمـچـنـيـن لازم است هزينه هاي اجرايي بـراي مـصـرف كـنـنـده هـاي پـسـاب از جـمـلـه نـيروگاه اسلام آباد مشخص شود. ‌

‌‌نگرش مسئولان به تالاب گاوخوني نيازمند تغيير است

رئيس پژوهشگاه محيط زيست اصفهان با بيان اينكه نگرش مسئولان به مقوله زيست محيطي زاينده‌رود و تالاب گاوخوني بايد تغيير كند، گفت: حقابه تالاب گـاوخوني بايد تأمين شود و از بازيافت پسماندهاي انساني و آب خام آن در حوزه صنعت استفاده كرد.

مهـرداد فـرهاديان در گفتگو با تسنيم پيرامون مشكل تـــالاب گـــاوخـــونـــي اظـهـــار داشـــت: حـقـــابــه تــالاب بين‌المللي گاوخوني بايد تأمين شود و براي اين كار بايد برنامه ريزي و سياستگذاري هاي انجام شده در اين تالاب اجرا شود.

وي افـزود: خـريـد حقـابـي بـراي كشـاورزان، افـزايش بهره وري آب در حوضه زاينده رود، تغيير و گسترش نـگــرش هــا در بـحــث هــاي زيسـت محيطـي حـوضـه زايـنـده رود، بازيافت پسماندهاي صنعتي و بازيافت بخشي از پسماندهاي انساني و مصرف آب خام آن در حــــوزه صــنــعــــت از راهــكــــارهـــاي حـفـــظ و احـيـــاي تالاب هاست.

رئـيـس پـژوهـشگاه محيط زيست اصفهان با اشاره به شايعه آلودگي آب در مناطق سميرم و شهرضا تصريح كرد: نتايج بررسي و آزمايشات پزشكي نشان مي‌دهد كـه مـنـشـأ بيماري اسهال خوني در سميرم و شهرضا استفاده از صيفي جات است.

وي بيان كرد: صيفي جات در اين مناطق با پسماندهاي آلوده آبياري شده و مصرف كنندگان اين صيفي جات دچــار بـيـمــاري اسـهــال خــونــي شــدنـد و آزمـايـشـات پـزشكـي نشـان مـي دهد كه آب اين مناطق هيچگونه آلودگي ندارد.

فرهاديان همچنين به مردم هشدار داد در فصل تابستان حساسيت بيشتري روي سلامتي موادغذايي مصرفي خود به ويژه صيفي جات و سبزيجات داشته باشند.


http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2377-L-1.jpg
http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/2/16/1/1.jpghttp://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/02/16/image/1.jpg?itok=efMbfK-Q
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار