مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم مطرح کرد
مدیرکل حمل و نقل و ترایک شهرداری قم با تاکید بر اینکه آمار تقاضای سفر در مسیر خط B مترو قم نسبت به خط A دو برابر است، گفت: مبنای مطالعات خط B مترو شهری مفهومی است و تعداد ناوگان‌ها بر اساس تقاضای سفر می‌تواند افزایش یابد.
کد خبر: ۳۱۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۶ 25 October 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیرعباس صفوی طی نشست تخصصی بررسی مطالعات خط B مترو قم که با حضور هیأت چینی نماینده شرکت نورینکو در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه خط A مترو شهری به مراحل تکمیلی نزدیک شده است، اظهار کرد: طی این نشست مباحث تخصصی مرتبط برای استفاده از ظرفیت این شرکت چینی در راستای تجهیز خط A و آغاز به کار عملیات اجرایی خطB مترو شهری قم مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آمار تقاضای سفر در مسیر خط B مترو قم نسبت به خط A دو برابر است، اضافه کرد: مبنای مطالعات خط B مترو شهری مفهومی است و تعداد ناوگان‌ها بر اساس تقاضای سفر می‌تواند افزایش یابد؛ برای تدوین مطالعات پروژه خط B مترو شهری 6 ماه زمان نیاز است اما از تلاش‌های لازم برای کاهش این زمان دریغ نمی‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: ظرفیت تجهیزات و زیرساخت‌های پیش‌بینی شده برای خط A مترو شهری نسبت به آمار تقاضای سفر این مسیر بیشتر است به همین علت می‌توانیم از مطالعات انجام شده خط A به عنوان یک مبنا برای خط B استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد ایستگاه، ناوگان و میزان برق مورد نیاز باید در مطالعات خط B مترو قم مشخص شود، عنوان کرد: مشاور باید با استفاده از نظر کارشناسان و مدیران شهرداری قم مطالعات اجتماعی را نیز مورد توجه قرار دهد و با افزایش تعامل‌های گروهی در کوتاه‌ترین مدت این مطالعات کلی پروژه را به پایان برساند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار