راهکارهای رفع مشکل تامین مسکن مددجویان چهارمحال و بختیاری با حضور مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بررسی شد.
کد خبر: ۳۱۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 26 October 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، مشاور رئیس و مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر تشکیل کمیته مسکن محرومان افزود: این کمیته در تعدادی از استان های کشور تشکیل شده و امید است با فعال شدن آن در سایر استان ها شاهد رفع مشکلات تامین مسکن محرومان جامعه باشیم.
ابراهیم بازیان با بیان این که نیاز به مسکن در روستاها بیش از شهرهاست، تصریح کرد: از این رو جهت گیری در بودجه سال جاری و سال آینده به سمت مسکن روستایی است.
وی همچنین بر ضرورت رفع مشکل مسکن شهری مددجویان تاکید و تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری از استانهای موفق در تامین مسکن مددجویان بوده به نحوی که در سال جاری تاکنون به 60 درصد برنامه های خود عمل کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از احداث 4 هزار و 100 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در استان خبر داد و گفت: این واحدها طی سه سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.
گودرز امیری تصریح کرد: از این تعداد در سال جاری یک هزار و 300 واحد به بهره برداری می رسد.
وی افزود: در شهرهایی که زمین دولتی وجود دارد این زمین ها در قالب تعاونی به متقاضیان واگذار شود و در شهرهایی که زمین دولتی وجود ندارد با تامین اعتبار لازم می توان زمین هایی در حاشیه شهرها را خریداری و در اختیار مددجویان قرار داد.
امیری خاطرنشان کرد: با عزم و اراده جدی تلاش می شود تا ظرف سه سال آینده تمام مددجویان استان خانه دار شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار کرد: هم اکنون48 هزار مددجو در قالب 25 هزار و 700 خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از نظر خانوار 13 درصد جمعیت و از نظر تعداد افراد 6 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.
علی ملکپور با اشاره به شناسایی مددجویان فاقد مسکن در استان افزود: یک هزار و 656 خانوار فاقد مسکن در استان شناسایی شده که پیش بینی می شود امسال 786 واحد مسکن، سال 96 تعداد 499 واحد مسکن و سال 97 تعداد 371 واحد مسکن برای این افراد احداث شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار