مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:
گمرک، انتظارات ما در خصوص استقرار گیت های ورودی شهرهای آبادان و خرمشهر را برآورد نکرده است
کد خبر: ۳۱۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 27 October 2016
 اسماعیل زمانی اظهار کرد: اتفاقی که امید است با سفر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به منطقه حل شود، موضوع استقرار گمرک در گیت های خروجی منطقه با توجه به تکمیل کار حصارکشی محدوده منطقه است.

وی اضافه کرد: سه سال پیش که رئیس جمهور موضوع قرار گرفتن تمامی شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند را مطرح کرد این گفتار بدان معنا بود که مزیتها و قابلیتهای منطقه آزاد باید شامل حال همه مردم شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: راهکار بهره مندی از این مزیت به دو عامل اجرای مقررات و قوانین منطقه آزاد اروند توسط تمامی دستگاه‌ها اعم از منطقه ای و ملی و دیگری انجام اقدامات فیزیکی همچون محصور کردن منطقه آزاد اروند بستگی دارد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در زمان حاضر گمرک در سرزمینی در مرزهای بین المللی ما همچون بنادر آبادان و خرمشهر و فرودگاه آبادان مستقرند، تصریح کرد: در تایید مناطق آزاد، گمرکات بایستی در خروجی های این مناطق مستقر شوند.

زمانی گفت: بر این اساس دو سال پیش از مسئولان گمرک خواستیم تا چگونگی شرایط برای اجرای قوانین گمرکی در منطقه آزاد را بگویند که پاسخ آنها محصور شدن محدوده بود.

وی افزود: ما تعریف آنان از محصور شدن اعم از الکترونیکی و یا فیزیکی را جویا شدیم که پاسخ آنها کشیدن حصار سنتی بود.

زمانی گفت: از مسئولان گمرک خواستیم تا در یک تعامل و همکاری میان کارشناسان این سازمان با دفتر فنی عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند محل های احداث دیوارها بر روی نقشه تعیین و اعلام شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: زیرا برخی از مناطق تالابی و برخی ها به دلیل شرایط اقلیمی غیر قابل عبور و مرور و بخشی نیز منطقه نظامی هستند که قابل حصارکشی نیستند

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
آقای زمانی عزیز گمرک از کسانی دستور میگیره که آبادانی آبادان و خرمشهر را نمیخواهند آنان ثبات اقتصادی کشور را نمیخواند تا رانتهایشان پارجا باشد و دستشان بر بیت المال کوتاه نشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار