مهمترين کساني که مي توانند نقش موثر و سازنده‌اي در رشد و تکامل شخصيت و رفع نيازها و مشکلات نوجوانان داشته باشند، مربيان و والدين هستند.
کد خبر: ۳۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 06 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ؛ رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستاي اجراي برنامه‌هاي آموزشي، رئيس پليس فتا شهرستان مرند با حضور در مدرسه اميراحمدي مرند براي اولياي دانش آموزان آموزش‌هاي لازم در خصوص موارد مربوط به فضاي مجازي را ارائه کرد.

سرهنگ محمد قاسملو ضمن معرفي وظايف و اهداف پليس فتا، اين پليس را از رده‌هاي نوپا در نيروي انتظامي ناميد که ماموريت‌هاي مختلفي را در راستاي پيشگيري از جرايم سايبري و اينترنتي به عهده دارد.

اين مقام انتظامي افزود: بيش از نيمي از جمعيت كشور در حوزه کاري آموزش و پرورش قرار دارند لذا بايد سربازان جنگ نرم در مدارس تربيت شوند و مهمترين کساني که مي‌توانند نقش موثر و سازنده‌اي در رشد و تکامل شخصيت و رفع نيازها و مشکلات نوجوانان داشته باشند، مربيان و والدين هستند.

وي خانواده را كوچكترين و در عين حال مهمترين و اصلي‌ترين كانون اجتماعي جامعه برشمرد و تصريح کرد: فرزندان مهمترين رفتارهاي اجتماعي را در خانه و از والدين خود مي‌آموزند، پس نياز است والدين عزيز در خصوص تربيت فرزندان از ابتدا حساس بوده و به اين مهم اهميت زيادي بدهند.

اين مقام انتظامي با ارايه توصيه‌هاي لازم در خصوص كاربري صحيح فضاي مجازي عنوان كرد: بدون شك خانواده‌ها بويژه دانش‌آموزان آسيب‌پذيرترين گروهي هستند كه در جهان مجازي فعاليت دارند.

وي با تاکيد بر لزوم افزايش آگاهي‌هاي فردي در زمينه فضاي مجازي گفت: برخي افراد به دليل آگاهي پايين به دام افراد فرصت‌طلب مي‌افتند.

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي در پايان در خصوص برداشت‌هاي غيرمجاز از حساب‌هاي بانكي و راهكارهاي پيشگيري از آن، خطرات فضاي مجازي، وبگردي و سايت‌هاي اجتماعي، امنيت رايانه‌هاي شخصي، عدم وجود اطلاعات شخصي و تصاوير خانوادگي در كامپيوترهاي متصل به اينترنت، كنترل صحيح فرزندان در استفاده مناسب از اينترنت و آگاه‌سازي اوليا دانش‌آموزان از عواقب و خطرات جرايم فضاي مجازي توضيحاتي را بيان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار