سردار سلامی در کنگره 2300 شهید خمینی شهر:
تابناک: پس از امام خمینی (ره) رهبر معظم انقلاب با شجاعتی علوی، حلمی حسینی و روحیه‌ای حسینی علم این انقلاب را به دست گرفت و در دوران ظلمت و جور معاصر با رهنمودهای خود توطئه‌های پی در پی نظام‌های استکباری و سلطه را در هم شکسته‌اند.
کد خبر: ۳۱۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 29 October 2016
تابناک اصفهان:سردار حسین سلامی پیش از ظهر شنبه، در نخستین اجلاسیه کنگره  ملی ۲۳۰۰ شهید خمینی‌شهر اصفهان که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در حال برگزاری است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) ملت ایران را از اسارت در چنگال طاغوت نجات داد و با آشناسازی مردم با فضائل قیام امام حسین (ع)، ویژگی‌های مکتب عاشورا و مکارم اهل‌بیت(ع) را به متن زندگی سیاسی اجتماعی ملت ایران وارد ساخت.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با الگو قرار دادن راه امام حسین (ع) در ایستادگی مقابل ظلم و ستم راه مبارزه با استکبار را به ملت ایران آموخت، افزود: پس از امام خمینی (ره) رهبر معظم انقلاب  با شجاعتی علوی، حلمی حسنی و روحیه‌ای حسینی علم این انقلاب را به دست گرفت و در دوران ظلمت و جور معاصر با رهنمودهای خود توطئه‌های پی در پی نظام‌های استکباری و سلطه را در هم شکسته‌اند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایشان در دورانی که می‌توان آن را  عصر پیچیده‌ترین فتنه‌های تاریخ نامید با حکمت و منطق الهی موجبات عزت و استقلال  کشور ایران، نفوذ انقلاب اسلامی در جهان و بیداری ذهن مسلمانان نسبت به سرنوشت خود را رقم زده‌اند و انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک قدرت نافذ و تاثیر گذار در تحولات جهان به دنیا شناسانده‌اند.

فریاد استکبارستیزی در بلاد اسلامی طنین‌انداز شده است

وی با اشاره به اینکه امروز فریاد استکبارستیزی به برکت انقلاب اسلامی در بلاد اسلامی طنین‌انداز شده است، بیان داشت: طنین عدالت‌خواهی امروز از سرزمین‌هایی به آسمان برخواسته است  که روزی شاید مامنی امن برای مستکبران بود اما امروز میدان جهاد با ظالمان و استکبار جهانی تبدیل شده است.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز از یمن تا بحرین مسلمانان بیدار شده‌اند، گفت: اکنون حزب‌الله لبنان به کابوسی برای صهیونیست‌ها مبدل شده است، در عراق ساختار قدرتمندی همانند بسیج ایران شکل گرفته و نیروهای مردمی بر تحولات کشور سیطره دارند و در دیگر نقاط دنیا نیز شعله‌های انقلاب در مبارزه با ظلم در حال گسترش روز افزون است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲۳۰۰ شهید خمینی‌شهر بیان داشت: بررسی زندگی این شهدا، کهکشانی از فضائل انسانی را در روح انسان جاری می‌سازد؛ شهدایی که با معرفت پا به میدان مبارزه حق بر علیه باطل نهادند و درجه ایمان، خلوص، تعبد، تعهد به انقلاب و ویژگی‌های شاخص اخلاقی و انسانی آنها هر یک گاه کتابی برای نگارش می‌طلبد.

شاخصه‌های زوال امپراتوری آمریکا به وضوح نمایان شده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فروپاشی اخلاق در کشورهای استعماری گفت: برترین نشانه این فروپاشی مناظره دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که نهایت بی اخلاقی را در آن به نمایش گذاشتند؛ اکنون شاخصه‌های زوال امپراتوری امریکا به وضوح نمایان شده است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه اهدای ۲۳۰۰ شهید توسط مردم شهرستان خمینی‌شهر اوج ارادت مردم این شهرستان به آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) است، ابراز داشت: مردم این شهر با کاروان کربلا و همدل شده‌اند و مادران این دیار زینب‌گونه با نثار جگرگوشه‌های خود برای حفظ انقلاب و دین با خواهر امام حسین (ه) همراه شدند.

وی تاکید کرد: بر اینکه امام حسین (ع) از زیباترین جلوه‌های آفرینش، جان خویش را برای احیای دین جدشان و عمل کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نثار کردند و این پیام عاشورایی امام حسین (ع) که اهل‌بیت‌ ویارانش در راه حفظ دین شهید شدند الگوی جوانان و مردم انقلابی ما در طول دوران دفاع مقدس بوده است.

جانشین فرمانده‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهاد را ضامن سلامتی دین و مسلمانان برشمرد و اضافه کرد: در واقع قیام عاشورا اتمام حجتی برای ماست که میدان جهاد با دشمنان دین خدا را با هیچ بهانه‌ای نمی‌توان ترک کرد.

وی با اشاره به اینکه رمز جاودانگی و عزت ملت ایران را می‌توان در فداکاری شهیدان در جهاد با دشمنان دین خدا به عنوان یک فریضه الهی به نظاره نشست، ابراز داشت: عدم بصیرت و جهل نادانی یک ملت می‌تواند موجب دوری و ندیدن راه حقیقت شده و آنها در برابر حجت الهی می‌ایستند همان گونه که در عاشورا این امر رخ داد.

وی با اشاره به اینکه اقتدار و امنیت کشور ایران مرهون خون شهیدانی است که لباس جهاد بر تن کردند، ابراز داشت: پس از انقلاب اسلامی دشمنان توطئه‌های خود را به تناسب زمان بر علیه ایران تدارک دیدند و در این راه از هیچ جنایتی فروگذار نکردند که تنها برای یک نمونه از این توطئه‌ها یعنی برافروزی جنگ تحمیلی تمام دنیا دست به دست هم دادند تا انقلاب ایران را در هم بشکنند که ملت ایران با سرافرازی از این آزمون بزرگ الهی بیرون آمد.

سردار سلامی اضافه کرد: دشمنان پس از جنگ نیز با توطئه‌هایی همچون تحریم‌های اقتصادی، وحشت و تهدید، فتنه‌انگیزی  راه گذشته را ادامه داده و خواهند داد اما ملت ایران با پیروی از امر ولایت‌فقیه از این آزمون‌ها نیز سربلند بیرون آمدند که  تمام این پیروزی‌ها از فرهنگ جهاد نشأت می‌گیرد.

امن‌ترین کشور جهان در برابر انواع تهدیدهای نظامی و تحریم‌ها است

وی با بیان اینکه ایران امن‌ترین کشور جهان در برابر انواع تهدیدهای نظامی و تحریم‌ها است، گفت: مردم ایران امتحان خود را در جهاد با دشمنان به خوبی پس داده‌اند و همواره برای جهاد در راه دین و میهن آماده جانفشانی هستند اما آنچه که امروز بسیار مهم است مسئله نفوذی است که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تلاش دشمنان سست کردن باورهای دینی مانند نماز و حجاب و  انقلابی است، ابراز داشت: امروز نیز باید برای دفاع از اسلام جانانه به پا خیزیم و با اتکا به آموزه‌های قرآنی و دینی و بصیرت افزایی متداوم به دشمن فرصت نفوذ در دل خود را ندهیم.

ادبیات مقاومت در سایه اطاعت از  ولایت‌فقیه راه نفوذ را بر دشمنان می‌بندد

وی با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی با ایمان و اعتقاد خود بر قدرتی به وسعت تمام دنیا پیروز شدند و این پیروزی حاصل تبعیت مطلق از امر ولایت فقیه بود، تصریح کرد: راهی که شهدا با الهام از مکتب عاشورا پیش روی ما قرار دادند این است که ادبیات مقاومت در سایه اطاعت از  ولایت‌فقیه راه نفوذ را بر دشمنان این مرز و بوم خواهد بست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار