مجموعه های فرهنگی و هیئت های اصفهان - 1
تابناک: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی اهمیت مراکز فرهنگی هنری و هم چنین با توجه به ظرفیت مناسب این کانون ها و مجوعه های فرهنگی برای مقابله با پدیده های مختلف جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ، تابناک اصفهان در نظر دارد یکشنبه هر هفته به بررسی فعالیت این مجموعه ها و مراکز بپردازد.
کد خبر: ۳۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 06 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی اهمیت مراکز فرهنگی هنری و هم چنین با توجه به ظرفیت مناسب این کانون ها و مجوعه های فرهنگی برای مقابله با پدیده های مختلف جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ، تابناک اصفهان در نظر دارد یکشنبه هر هفته به بررسی فعالیت این مجموعه ها و مراکز بپردازد.

تیر هم آفرینی فرهنگی در کمان قرار گرفت...

در هفته ای که گذشت، اولین رویداد هم آفرینی فرهنگی کمان با حضور فعالا فرهنگی و مجموعه های فرهنگی آغاز شد.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از رویش نیوز، رویداد هم آفرینی فرهنگی کمان با شعار "با کمان خود، ستاره ها را نشانه بگیرید"یک رویداد مشارکتی، جذاب و متفاوت با سایر همایش ها یا دوره های آموزشی بوده که در شهر اصفهان ویژه مدیران فرهنگی برگزار خواهد شد.این رویداد، دوره توانمندسازی مدیران فرهنگی بوده که با حضور 35 مجموعه فرهنگی شاخص شهر در روزهای پنج شنبه و جمعه (17 و 18 اردیبهشت) برگزار می شود و در آن هر مجموعه متشکل از مدیر، جانشین و ایده پرداز و با تدوین تیمی یک طرح پیشنهادی برای سالم سازی هوای تنفس در زندگی شهری، حضور می یابد.

http://rooyeshnews.com/images/stories/kaman2.jpg

روز پنج شنبه، به معرفــی و انتخاب ایده هــای برتر مجموعه ها اختصاص دارد. به این صورت که در ابتدا هرگروه باید در2:5 دقیقه ایده پیشنهادی تیم رادر محورهای موضوعی ویژه رویداد یا محور انتخابی خود در مقابل شرکت کنندگان و ارزیابان ارائه دهد، و در نهایت از کل ایده های ارائه شده، حداکثر10 ایده به انتخاب جمع خواهد رسید.

روز بعد (جمعه) نیز با هدف شبکه سازی و ارزش آفرینی،از ایده های منتخب در روز گذشته پرده برداری خواهد شد و صاحبان این ایده ها فرصت کوتاهی خواهند داشت که با حداکثر 3 تیم شبکه شده و در قالب گروه های جدید، کار خودشان را ادامه می دهند.هر گروه با هم آفرینی کلیه اعضاء جدید و البته به راهنمایی هادیان فرهنگی ،ایده های اولیه را کامل می کنند، و درپایان روز با ارائه طرح نهایی هر گروه در 6 دقیقه، مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرند. در نهایت نیز 3 طرح برتر، از نگاه شرکت کنندگان و ارزیابان رویداد انتخاب می شود.

http://rooyeshnews.com/images/stories/kaman5.jpg

این رویداد "صرفا قرار نیست در مرحله ایده پردازی" باقی بماند، بلکه " شتابدهی به اجرای 3 طرح برتر " را در دستور کار قرارمی دهد. به این معنی که 3 طرح منتخب در رویداد با اختصاص حداقل اعتبارات ریالی و انجام حمایت های معنوی بوسیله مشارکت مراکز مرتبط با آن طرح اجرا خواهد شد.همچنین در صورتی که طرح برگزیده در محورهای پیشنهادی رویداد باشد، علاوه بر تضمین پرداخت اعتبار مذکور، تحت حمایت ویژه برای اجرا در سال جاری قرار خواهد گرفت.

محورهای ویژه شامل موضوعات کلان:

شبکه سازی و تعمیق ارتباطات فعالان و مراکز فرهنگی؛

بازتعریف قالبهای نوین در فعالیت های فرهنگی؛

موج آفرینی و الگوسازی روز آمد در مناسبت های انقلابی؛

رشد و تربیت مکتبـــی نوجوان؛

اعتلای معنوی و معرفتی عناصر جبهه فرهنگی؛

تنوع بخشی و توسعه حیطه های فعالیت فرهنگی مردمی

مقدمه موفقیت در این دوره نیز پانل های فشرده توانمندسازی بوده که متناسب با نیازهای رویداد برای تیم های مراکز به صورت مجزا با حضور اساتید خبره در هفته های اخیر برگزار شده است.

پانل های ایده پردازان شامل سه موضوع بود. مجازی سازی ایده (آشنایی با ظرفیت های فضای مجازی در تولید قالب های بدیع فرهنگی) با حضور مهندس کاظمی. ایده پروری (تفکر خلاق معطوف به طراحی فرهنگی) با حضور دکتر صفایی پور. و ایده نگاری (تدوین طرحنامه ایده پردازی فرهنگی) با حضور مهندس نقشینه.

پانل های جانشینان مهمان دو استاد صاحب نام از مشهد مقدس بود. آقای سعید قاسمی مدرس، مشاور و فعال حوزه برنامه ریزی فرهنگی و تشکیلات؛ با موضوع شبکه سازی تشکیلاتی به تیمسازی، تقسیم وظائف و ارتباطات گروهی پرداختند.

http://rooyeshnews.com/images/stories/kaman1.jpg

آقای جلیل معماریانی - مدیر مجتمع فرهنگی انتشاراتی کتابپردازان و فعال درحوزه تربیت شبکه ای هستند که با موضوع معدن کاوی انسانی، به استعداد یابی و پرورش منابع انسانی با رویکرد شبکه ای پرداختند.

پانل های مدیران نیز با همراهی دو استاد ممتاز از تهران برگزار شد.دکترمهدی تلوری، عوامل تاثیرگذاردرمدیریت سرمایه های انسانی در مراکز فرهنگی را با عنوان مدیریت افسران فرهنگی تحلیل کرده و مهندس بقایی، در ناوبری عملیات فرهنگی به موضوع چرخه برنامه ریزی و مدیریت فرآیند در پروژه های فرهنگی پرداختند.

این رویداد با محوریت "مدیران و فعالان فرهنگی"شهر اصفهان، به میزبانی مرکز شتاب دهنده نوآوری کمان (کانون نخبگان جوان) و با مشارکت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اصفهان و خانه انقلاب اسلامی و ولایت در اردیبهشت ماه سال همدلی و همزبانی برگزار خواهد شد.

شما نیز، کافی است قدرت هم آفرینی را تجربه کنید!

برای شرکت در این رویداد متفاوت به عنوان مهمانان، به تارنمای کمان به نشانی www.kaman.centerمراجعه نمایید. مشتاقانه به انتظار دیدارتان در روز رویداد خواهیم ایستاد.


http://sahebnews.ir/files/uploads/2013/09/gh1.jpg

در این هفته شهرداری اصفهان، ۷ میلیارد تومان برای کمک به مساجد شهر در نظر گرفت. علی قاسم زاده، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اظهار داشت: در سال جاری ۷ میلیارد تومان برای کمک به مساجد شهر در نظر گرفته شده است.

علی قاسم زاده با بیان این مطلب گفت: از سال ۸۳ شهرداری اصفهان برای مساعدت و کمک به مساجد شهر بودجه ای اختصاص داده است .

وی افزود: برای کمک به مساجد شهرداری در قالب سه ردیف مرمت، ساماندهی معابر ورودی و زیباسازی و تشکل های فعال فرهنگی به ۷۵۰ مسجد شهر کمک می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سال جاری ۷ میلیارد تومان برای کمک به مساجد شهر در نظر گرفته شده است.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: ۶ میلیارد تومان نیز برای کمک به مراکز فرهنگی شهر اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: برای کمک و مساعدت به مساجد شهر شناسنامه ای تهیه شده تا سالانه به طور دقیق مشخص شود به چه میزان به هر مسجدی کمک شده است.


****

هفته آینده

****

بارانی باید تا رنگین کمانی برآید...

در این هفته طرح طرح پذیرش باران، موسسه فرهنگی شهید مظلوم آیت ا... دکتر بهشتی، ویژه هشتمی ها ادامه داشت.

دانش آموز داوطلب می توانند از تاریخ 94/2/2 الی 94/2/17 روزهای چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت 18 الی 20 به دفتر پذیرش در مرکز دانش آموزی مراجعه نمایند.

آدرس :خیابان شهید بهشتی- مسجد لنبان - جنب مسجد - ساختمان مرکزی موسسه

شماره های تماس : 03132358100 - 09214399279

****

مراسم این هفته هیئت فدائیان حسین (ع)،  با سخنرانی، حجت الاسلام آقاجان و  مداحی ، سید رضا نریمانی برگزار می شود.

زمان: هفدهم اردیبهشت 94 ، از ساعت 20:30

مکان: بزرگراه شهید چمران، بعد از خیابان محمد طاهر، کوی پارک میثم، مسجد مهدی آل محمد (ص)

****

http://www.mehranonline.net/_files/images/note/baner.jpg

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از مهران آنلاین،اولین کرسی تحلیل و نقد فرهنگی مهران در سال 94 برگزار می شود.

هفته نکوداشت اصفهان همانند سال های گذشته با برنامه های ویژه شهرداری به اجرا درآمد . محوریت بیشتر این برنامه ها در میدان امام علی(ع) بود. به همین مناسبت اولین کرسی تحلیل و نقد فرهنگی مهران در سال 94 برگزار می شود. در هفته نکوداشت اصفهان در مجموع 46 برنامه از سوی معاونت فرهنگی -اجتماعی، سازمان فرهنگی و تفریحی، مجموعه فرهنگی، تاریخی و مذهبی تخت فولاد، سازمان فرهنگی و ورزشی و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه سال جاری به اجرا در می آید.

بدون شک در صورت ادامه به نقادی گذاشتن و بررسی برنامه ها، پیامدهای مثبت فراوانی دارد که گسترش فرهنگ گفت وگو، افزایش آگاهی مردم نسبت به دیدگاه های مختلف درباره موضوعات مهم، بالا بردن آستانه تحمل، بلوغ اجتماعی فرهنگی جامعه و مدیریت هیجانات از جمله آنهاست.

علاوه بر اینها، مهران، وظیفه خود می داند با مباحث منتقدان با روی گشاده برخورد کند و از هر نقدی با استدلال قوی استقبال کرده و آن را برای اصلاح و تقویت برنامه‌های فرهنگی شهر در آینده منتشر نمایند.

کرسی تحلیل و نقد فرهنگی؛ بر خود لازم می داند از نخبگان، رسانه ها و اهل نظر دعوت کند برای ادامه این حرکت، تقویت و حمایت، نقد سازنده و حضور در برنامه ها و هرآنچه به بهتر شدن انتقادها کمک می کند.

بدون شک این حرکت، اولین تجربه در نوع خود خواهد بود و بخشی از مشکلات قابل انتظار است و طبیعی است که در روند آن مشکلاتی نمایان شود که به این منظور، از پیش پوزش می طلبیم.

اما اولین موضوع کرسی نقد و تحلیل فرهنگی؛

به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان همانند سال های گذشته شهرداری برنامه های ویژه ای را به اجرا در می آورد. محوریت بیشتر این برنامه ها در میدان امام علی(ع) پیش بینی شده است.

در مجموع 46 برنامه به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان از سوی معاونت فرهنگی -اجتماعی، سازمان فرهنگی و تفریحی، مجموعه فرهنگی، تاریخی و مذهبی تخت فولاد، سازمان فرهنگی و ورزشی و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه سال جاری به اجرا در می آید.


 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
چه عجب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار