با اعلام آمار بالای تصادفات موتورسیکلت‌ها
بر اساس آخرین آمار، حدود 350 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم آمد و شد دارد، که به طورمیانگین روزانه 35 تصادف مربوط به موتورسیکلت سواران در قم رخ می دهد که بین 35 تا 40 مجروح برجای می گذارد.
کد خبر: ۳۲۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 30 October 2016
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار تابناک قم با اشاره به حوادث ترافیکی یک هفته گذشته این استان گفت: در این مدت هفت هزار و 562 تماس با این مرکز برقرار و منجر به انجام یک هزار و 561 ماموریت شده است.

محمدرضا حسنی اضافه کرد: در این مدت 533 تصادف رخ داده که 488 مورد شهری و 45 مورد جاده ای بوده و 609 مصدوم برجای گذاشته است و این تصادف فوتی نداشته است.

وی بیان کرد: در یک هفته گذشته 366 تصادف موتورسیکلت معادل 68 درصد کل تصادفات رخ داده که 417 مصدوم معادل 68 درصد کل مصدومان برجای گذاشته است.

رئیس مرکز اورژانس 115 قم افزود: 173 تن از این مصدومان در محل حادثه درمان و 244 تن نیز به بیمارستان منتقل شده اند.

۵۰ درصد تصادفات شهر قم مربوط به موتورسیکلت‌هاست

فرمانده انتظامی استان قم نیز هفته گذشته از آمار بالای تصادفات موتورسیکلت‌ها در استان انتقاد کرد.

سردار مجتبایی در جلسه تعاملی نیروی انتظامی با مدیران شهرداری دراین‌باره گفت: یکی دیگر از مشکلات شهر بحث موتورسیکلت‌سواران است که معضلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده و بزرگان نیز نسبت به آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای تقویت زیرساخت‌ها برای تردد موتورسیکلت‌ها و افزایش کنترل‌ها در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و انتظامی برای کاهش دغدغه‌های عمومی اقدامات جدی صورت گیرد، گفت: در 6 ماهه گذشته 30 نفر در تصادفات موتورسیکلت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

مجتبایی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از تصادفات شهر قم مربوط به موتورسیکلت‌ها بوده است، ادامه داد: با این وجود 68 درصد تلفات را تصادفات موتورسیکلت‌ها تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه 44 نفر طی تصادفات 6 ماهه گذشته کشته شده‌اند، افزود: در 86 درصد تصادفات شهر موتورسیکلت‌ سواران مؤثر بوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در 6 ماهه گذشته بیش از 10 هزار موتورسیکلت در شهر قم توقیف و به پارکینگ‌های شهر منتقل شده است، اظهار داشت: 77 هزار موتورسیکلت در 6 ماهه اخیر جریمه شده‌اند که 38 هزار مورد بخاطر عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

تردد 350 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم

بر اساس آخرین آمار، حدود 350 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم آمد و شد دارد، که به طورمیانگین روزانه 35 تصادف مربوط به موتورسیکلت سواران در قم رخ می دهد که بین 35 تا 40 مجروح برجای می گذارد. 

این در حالی است که اقدامات بازدارنده مانند توقیف و انتقال به پارکینگ‌ها نه‌تنها مؤثر نبوده بلکه شاید تنها مزیتش برای شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت بوده است، به‌هرحال خیلی از افراد باوجود توقیف موتورسیکلت خود خرید و جایگزین کردن موتورسیکلت دیگر را به پیگیری و رفع توقیف موتورسیکلت شان ترجیح می‌دهند.

دو نکته مهم در خصوص موتورسواران وجود دارد یکی سن پایین آن‌ها است که برای برطرف کردن این مهم می‌توان به فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها پرداخت به‌طوری‌که خود خانواده‌ها اجازه ندهند که فرزندانشان به سمت یادگیری و بعدها خرید موتورسیکلت پیش بروند.

نکته دیگر انعکاس خطرات و حوادثی است که در کمین موتورسیکلت‌سواران وجود دارد که در این مورد تجربه نشان داده نقش صداوسیما با تولید تیزرهای متخلف و انجام مصاحبه با خانواده‌هایی که عزیزان خودشان را در تصادفات این‌چنینی ازدست‌داده‌اند، بسیار مهم و ضروری است.

نشان دادن عمق فاجعه‌هایی که در کمین موتورسیکلت‌سواران است می‌تواند نقش بازدارنده و خوبی داشته باشد هرچند که بازهم به نظر کافی به نظر نمی‌رسد، باید گفت مادامی‌که خانواده‌ها خود وارد گود نشوند نمی‌توان برای حل این معضل گامی برداشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار