امام جمعه درمیان گفت: جشنواره‌های هنری هفته قرآن و عترت می‌تواند زمینه‌ساز ترغیب هنرمندان خراسان‌جنوبی به مفاهیم قرآنی باشد تا فعالیت‌های فرد را به صورت آهسته و پیوسته در مسیر فعالیت‌های قرآنی قرار دهد.
کد خبر: ۳۲۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 30 October 2016
به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علیرضا حسینی گفت: هر نهاد، سازمان و ارگانی که فعالیتی در حوزه قرآن انجام می‌دهد، باید حمایت و مورد تشویق واقع شود و حتی اگر خطایی در این زمینه انجام می‌دهد، باید خیرخواهانه در جهت اصلاح آن گام برداشت.
وی با اشاره به تأثیرگذاربودن برگزاری هفته قرآن و عترت اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی باید مستمر و در طول سال و به صورت مفهومی بوده و فرد از کودکی تا بزرگسالی در معرض آموزش‌های قرآنی قرار گیرد تا ثمر بخش باشد.
امام جمعه درمیان بیان کرد: جشنواره‌های هنری هفته قرآن و عترت می‌تواند زمینه ساز ترغیب هنرمندان خراسان جنوبی به مفاهیم قرآنی باشد تا فعالیت‌های فرد را به صورت آهسته و پیوسته در مسیر فعالیت‌های قرآنی قرار دهد.
حسینی ادامه داد: در برهه‌ ای هنر اسلامی در اوج بوده و در دوران هایی چون صفویه معماری اسلامی بسیار برجسته است و یا در حوزه‌های علمیه آموزش خوشنویسی الزامی و اجباری بوده است و خطباء و مداحان توجه ویژه‌ای به قالب‌های وزین موسیقیایی در مداحی‌ها و روضه خوانی‌های خود داشته‌اند.
وی افزود: اما در حال حاضر به سبب برخی موسیقی‌های سطحی این ارتباط میان خطباء و آهنگ سازان و ...کمرنگ شده است، هر چند برخی از مداحان هنوز این ارتباط را حفظ کرده‌اند که مطلوب ارزیابی می‌شود.
امام جمعه درمیان یادآور شد: شیوه مطلوب در حوزه فعالیت‌های قرانی تقویت و حمایت از بخش‌های مردمی است تا به این سمت برویم مسائل فرهنگی، اداری و دولتی نباشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار